Siveo’60 – VVZwammerdam 3-1

Een aantal supporters voelde het al aankomen gedurende eerste twee wedstrijden na de winterstop, het ging steeds moeizamer (VEP en Stolwijk) en dan is de volgende stap een logische nederlaag en dat gebeurde ook tegen Siveo’60. Fysiek een sterke en slimme counterploeg. Die makkelijker punten haalt tegen een ploeg die op hun helft speelt dan een ploeg die vooral zelf verdedigt. Drie prima uitgespeelde counters zorgde in de 90ste minuut voor een 3-0 stand. Damme ging nog voor de eer in blessuretijd (3-1, Lars Kremer).

Ten opzichte van de laatste weken speelden we met dezelfde opstelling. Alleen de geblesseerde Jim van Vliet, was vervangen door supersub Morris van Vliet. In de eerste helft had Zwammerdam een veldoverwicht, … goede aanvallen over de beide vleugels, de wing-backs waren in goede doen, maar eenmaal in het strafschop gebied van Siveo was er steeds net niet de goede eindpass – het stroopte – of was er wel een prima schot die de betrouwbare doelman tot hoekschop wist te verwerken. Terwijl Damme nog aan het bekomen was van een keiharde overtreding op Justin Bons in de 28ste minuut, veroverde de geelhemden de bal en maakten uit hun eerste counter gelijk een fraai doelpunt (1-0). Achter de rug (slim) van de scheidsrechter hadden de verdedigers van Siveo het ook druk met onze aanvallers, maar het leek een kwestie van tijd dat we de trekker zouden kunnen overhalen. In de 38ste minuut weer een prima aanval, in de 40ste minuut schoot Jeroen van Dorp tegen de paal. Reijer Peters leek in vorm met verschillende afstandsschoten die de doelman had of net over het doel vlogen. Iedereen had er nog wel vertrouwen in tijdens de rust. Dit komt wel goed. Dat was tegen Rohda, VEP en Stolwijk immers ook gebeurd.

Na rust kwam Damme weer gelijk sterk uit de startblokken, Morris van Vliet schoot net over en de scheids leek wat meer oog te krijgen voor de overtredingen van vooral het centrale verdedigingsduo (met o.a. een gele kaart), maar in de 65e minuut was het weer door een goede counter 2-0. In de laatste twintig minuten dan maar weer alles uit de kast (drie wissels: Chris, Nick en Ole). Maar wat de afgelopen wedstrijden steeds wel lukte, ging vandaag niet. Alhoewel ook nu de tegenstander het conditioneel steeds moeilijker kreeg: meerdere krampgevallen, konden de mannen het niet omzetten in klinkende munt. Toen ze in de 90ste minuut – weer via een counter  – de 3-0 maakten, zag Lars Kremer pas zijn kans schoon om de zogenaamde eretreffer te maken ver in blessuretijd (3-1).

Het is zoals het is: Rohda verloor thuis met 1-2 van SCH en Perkouw (koploper 2e periode) speelde gelijk bij Be Fair. We staan nog eerste met twee punten voorsprong op SCH’44 die echter een wedstrijd minder heeft gespeeld. Komende week ontvangen we thuis aan de Spoorlaan: vv Linschoten!