cvv Be Fair – VVZwammerdam 0-2

Voordat de wedstrijd begon was er al drukte genoeg: een file op de A12. Nu weet iedere Dammenaar dat je beter binnendoor (vanaf de J.P. Hoogedoornlaan) via Boskoop naar Waddinxveen kunt rijden, maar goed …. we begonnen 18 minuten te laat. Het nummer ‘Tsunami’ zette in, dan zouden onze mannen wel komen. Niets te zien. Vervolgens werd al dan niet toevallig “What ever you want’ van Status Quo ingezet en zowaar kwamen onze jongens uit de catacombe van ‘Stadion Suyt’. Voor ‘het pupillenteam van de week’ was de lol er niet minder om.

Als koploper VEP vandaag niet zou winnen, dan zou de winnaar van deze wedstrijd mogelijk de nieuwe koploper zijn. De tribune zat behoorlijk vol en we gingen er eens goed voor zitten. De overwegend jonge ploeg van Be Fair vocht zich knap in de wedstrijd, maar echt gevaarlijk werden ze zelden. Het ging min of meer gelijk op, maar duidelijk was wel dat Damme de betere kansen kreeg, maar vooral met gave combinaties de harten van de voetbalkenners voor zich wist te winnen. Dat er dan geen goal viel was jammer, maar het vertrouwen bleef.

En inderdaad in de tweede helft werd de druk groter en groter: in de 47ste minuut schoot centrale verdediger Gerald van Asselt goed in, maar de doelman had ‘um, in de 52ste minuut kopt de andere centrale verdediger Jim van Vliet tegen de paal. Maar tien minuten na rust werd het Be Fair te machtig: Justin Bons rondde na voorbereidend werk van Koen Woudenberg fraai af en letterlijk binnen 100 seconden hing nummer twee in de touwen. Nu rondde Koen Woudenberg een pass van spits Jordi de Groot af. 0-2 binnen twee minuten was voor Be Fair teveel van het goede. De irritatie sloeg toe en de scheidsrechter  zag zich genoodzaakt de eerste en enige gele kaart uit te reiken aan een speler van Be Fair (what’s in a name?). Het had al 0-3 moeten zijn als middenvelder Rick Vogels zijn vrijstaande ploeggenoten uit een ooghoek had zien staan. De wissels bij Be Fair maakte het er niet beter op en wij hadden nog Chris, Derek en Ruben op de bank. Die vielen naadloos in en zonder echt in problemen te komen bleef het 0-2. De eerlijkheid gebied nog wel te schrijven dat een kwartier voor tijd doelman Maico du Chatinier met twee schitterende reddingen 1 goal wist te voorkomen.

In de laatste tien minuten overliepen we de Waddinxveners helemaal, maar het leidde niet meer tot doelpunten. Na afloop bleek VEP inderdaad gelijk had gespeeld tegen Cabouw. Dus staan we momenteel bovenaan (4 wedstrijden 10 punten) in de 4e klasse B met twee punten voorsprong op de naaste concurrenten VEP en SCH’44.

Komende week een wedstrijd voor de KNVB-beker tegen NSVV in Numansdorp (de nummer 3 van de 2e Klasse G), de week daarna spelen we uit bij GSV in Gouda. Pas daarna spelen we weer thuis tegen SPV’81 uit Polsbroek. Mooie zondag!