Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

Bodegraven – VVZwammerdam 0-3

De laatste wedstrijd van de 2e periode en de 1ste wedstrijd van de laatste tien van dit seizoen was tegen collega-vereniging Bodegraven (categorie: kleine dorpsverenigingen). Het werd ouderwets billenkijpen. Alle doelpunten vielen in het laatste kwartier. Door de overwinning staan we momenteel op de 2e plaats. Zevenhoven had de 2e periode moeten winnen door Rohda’76 aan de kant te schuiven. Maar dat lukte niet (1-1) en ze werden op de meet nog ingehaald door sc Woerden die gedecideerd Alphense Boys met 4-0 naar huis stuurde. De huidige nummers 1 en 2 in de competitie zijn de winnaars van de 2e en 1e periodetitel.. Volgende week wordt er gestart met de 3e en laatste periode.

Jordi de Groot maakt hier de 0-3 voor Damme

Damme miste drie basisspelers in Bodegraven en vv Bodegraven miste er nog veel meer. De competitie begint zijn tol te eisen (blessures, schorsingen, weekeindje weg, werk, etc.). De hele eerste helft speelde de groenen op de helft van de tegenstander met soms briljante opbouwcombinaties, zo zie je ze alleen op TV, maar de aanvallers wisten de mogelijkheden niet te verzilveren tot geldige doelpunten. Twee keer werd er wel prima gescoord, maar werden de doelpunten afgekeurd (zonder VAR kunnen we er weinig overzeggen). Een teleurstellende 0-0 met de rust, maar Bodegraven zouden we wel ‘pakken’ in de 2e helft.

De tweede helft echter herstelde ‘de rood-hemden’ zich en werd het eerder een meer gelijkwaardige wedstrijd tot ieders verbazing. Nu speelde Bodegraven wel met 12 man, de trainer stond meer dan eens in het veld, hoe vriendelijk de goed leidende scheids hem ook toesprak buiten het veld te gaan staan. Gelukkig is Damme – zoals in bijna alle wedstrijden – tot aan het eind toe fitter. Lees: hebben een goede conditie tot het eind.

Dat was bij Bodegraven met alle invallers een stukje minder en in het laatste kwartier walsten we toch nog vrij soepel over de tegenstander heen. Thom de Bruin, maakte met een afstandsknal onder de lat schitterend de verlossende 0-1. Wat een opluchting en binnen een minuut had de jongere broer van Thom, invaller Ruben de Bruin nummer twee in het net liggen. Vader de Bruin zag het met eigen ogen gebeuren. Duidelijk was dat de weerstand van Bodegraven was gebroken en met nog een prachtige kopbal bepaalde Jordi de Groot de eindstand op 0-3. Zijn broer Lars, bij Bodegraven in de voorhoede, kwam niet tot scoren.

Daarmee hebben we nu 50 doelpunten gemaakt in 17 wedstrijden en met 17 tegentreffers hebben we naast de 2e plaats, het beste doelsaldo in onze klasse. Verder is het opmerkelijk dat we inmiddels tegen Bodegraven (uit), SCH’44 (uit), Kamerik (uit), Nicolaas Boys (uit), Linschoten (uit), Bodegraven (thuis) en Alphense Boys (uit) zeven keer de nul wisten vast te houden, waarvan 6 keer in uitwedstrijden. Volgende week gaan we uit naar Spor-tief, …. dat biedt perspec-tief. Zeker ook omdat de geschorsten hun straf hebben uitgezeten en betaald. Zondagmiddag de foto’s. Koploper Woerden is komende week te gast bij NSV’46. Laten we voorlopig nog maar even naar boven blijven kijken.