VVZwammerdam-SSS (Klaaswaal): 3-0

Damme speelde vandaag de 2e ronde van de KNVB beker tegen Sss (sport,staal,spieren) uit Klaaswaal . SSS speelt ook in de 3e klasse en staat daar op een verdienstelijke 3e plaats. Damme begon goed in de wedstrijd wat toch enigszins verwonderlijk was gezien het feest dat de gehele selectie de avond daarvoor had gehad. Maarten van harte.

4 Kopie
                        Toine Kremer in actie

Reeds in de 6e minuut zorgde Yassine voor de 1-0 , en Damme oogde gretig en fris. Damme kreeg meer kansen zo werd een schot van Toine van de lijn afgehaald maar kwam men ook goed weg omdat de uitstekende scheids van dienst geen penalty gaf aan SSS terwijl vriend en vijand daar eigenlijk wel van overtuigd was. Halverwege de 1e helft kwam steeds meer het initiatief bij SSS te liggen, maar ondanks reuzekansen kwam men niet tot scoren. In de rust was door SSS reeds 3x gewisseld en toen na 10 minuten er weer aan hun kant een speler uitviel konden de toeschouwers wachten op de genadeslag . Die kwam er dan ook door doelpunten van wederom Yassine en de ingevallen Kevin werd uiteindelijk de eindstand van 3-0 gehaald. De uitslag had hoger uit kunnen vallen maar o.a goed keeperswerk van SSS werd dit verhinderd. Een prima overwinning met veel publiek , een zeer sportieve wedstrijd , een lekker zonnetje een goede scheids, wat wil je nog meer. Volgende week wacht ons 1e een uitwedstrijd bij SEV. Supporters zijn ook nu weer, net zoals vandaag van harte welkom. Het bekeravontuur gaat verder in november al waarschijnlijk.