VVZwammerdam – NSV’46 1-1

Het venijn zat in de staart, in de 88ste minuut scoorde Ruben de Bruin de gelijkmaker met een wereldgoal (foto’s op onze Facebook-pagina) en daardoor staan we na 10 competitieronden nog steeds op de eerste plaats. Van de Top-5 speelden er vier tegen elkaar gelijk (SCH’44 tegen sc Woerden en NSV’46 bij Damme) en het ongeslagen Nicolaas Boys verloor volkomen onverwacht met 1-0 in en bij vv Bodegraven. Nummer zes Siveo’60 verloor maar liefst met 3-0 van VEP. En nummer zeven kwam niet aan spelen toe tegen Sportief.

De wedstrijd begon met een indrukwekkende 1 minuut stilte voor de in december overleden Terry Woudenberg aan de gevolgen van de spierziekte ALS. Dit was de eerste officiële wedstrijd van 2022 waarbij de vader van Koen en Lucas er niet meer bij kon zijn. Een letterlijk gedenkwaardig moment.

Achteraf kunnen we constateren dat in deze wedstrijd net als tegen Gouda, toen ook de stevige wind alles bepalend was, we twee verschillende helften zagen. In de 1ste helft was NSV’46 een half uur de bovenliggende partij, in de 2e helft had onze doelman Chris van Riessen nog nauwelijks wat te doen. In die zin was het voorspelde gelijkspel (door De Kale Kenners) inderdaad een terechte uitslag.

NSV’46 werkte de hele wedstrijd zich een slag in de rondte en daar hadden we best veel moeite mee. Desalniettemin wisten onze gasten pas te scoren in de 44ste minuut en gingen zo terecht met een voorsprong op weg naar de thee. Na rust kantelde de wedstrijd en met name in de 51ste minuut hadden we twee keer op rij kunnen en moeten scoren. Voor de rest zagen de zwaar kleumende toeschouwers met vlagen een goed combinerend VVZ in de tweede helft. Maar de brille van vorige week tegen Bernardus had het zeker niet.

We misten vier spelers door corona en blessures, maar er is nog kwaliteit genoeg voor handen om dit niet als excuus te hoeven gebruiken. Het grasveld was door de Gemeente adequaat onderhanden genomen (dank daar voor), dus daar lag het ook niet aan. Volgende week gaan we naar Rohda’76 die vandaag wel drie punten ophaalde bij Kamerik. Een aantal van de afwezigen kan er dan weer gewoon bij zijn en laten we vooral hopen dat er wat minder wind staat. Leuker voor het spel en vele malen prettiger voor de toeschouwers.

Een gelijkspel tegen een gewaardeerde tegenstander draagt er in ieder geval toe bij dat de sfeer na afloop buitengewoon gezellig was.

NB: kennelijk was er in de 1ste minuut al een afgekeurde treffer van NSV’46 te betreuren. Toen was uw verslaggever nog in het clubgebouw. Dat scheelt een hartverzakking en kun je er geen mening over hebben.