sv Zevenhoven – VVZwammerdam 2-3

Heerlijk weer, zon, 16 graden, en het ongeslagen Zevenhoven op het programma. De afhandeling van de wedstrijd tegen VEP – gestaakt vorige week – moet nog plaatsvinden. Op weg naar een nieuwe uitdaging.

Zevenhoven (SVZ) heeft nogal wat lange mannen en trainer Jack Harmsen leek daar op geanticipeerd te hebben door ‘onze boom van een vent’ Mark van Zoest in het centrum van de verdediging te plaatsen. De eerste 10 minuten was het duidelijk anders, dan anders. Meestal jagen we gelijk de tegenstander met supersnelle aanvallen over de flanken de stuipen op het lijf. Maar Zevenhoven liet het aanvankelijk niet zo ver komen. De eerste de beste aanval was pas na 10 minuten en toen was het via aanvoerder Lars Kremer dan ook gelijk 0-1 en negen minuten later was al 0-2 door Koen Woudenberg. We gingen er maar weer eens goed voor zitten. Tot aan de rust liep de rood-gele brigade achter de feiten aan. Het was dat de flanken spits Jordi de Groot niet wisten te bereiken anders was het met de rust minstens 0-4 geweest. Zevenhoven leek de weg kwijt, vooral op zoek naar zichzelf en ook de extra vijf minuten speeltijd hielpen niet bij het bereiken van een extra doelpunt.

Na rust echter een volkomen ander spelbeeld. Gelijk vanaf de aftrap kwamen de lange mannen van SVZ in het strafschopgebied van de Dammenaren en binnen twee minuten na rust was het al 1-2 met een prachtige kopbal, zo eerlijk moet je zijn. Alles voor de pot is dan de strategie, … maar ook dan moet je nog steeds de spitsen bereiken. Vijf minuten later redde doelman Bartjan de Dammenaren en langzamerhand kregen de groenhemden weer grip de wedstrijd en in de 66e minuut scoorde middenvelder Morris van Vliet met een kopbal (1-3). Daarna leken we even een herhaling te krijgen van het tweede deel van de 1ste helft. Damme met acht man achter de bal en drie effectieve spitsen daarvoor. Het wachten was op de 1-4. Dat ging ook prima totdat twee minuten voor tijd in de kluts Zevenhoven de aansluitingstreffer maakte (2-3). Het werd alsnog tien minuten ouderwets billenknijpen. De scheids telde terecht 8 minuten bij, er waren aan beide kanten blessurebehandelingen bij de vleet.

We houden het verder kort, 2-4 (Nick van den Berg) had ook nog gekund, maar doelman Bartjan Pfaff redde met een fenomenale redding op de doellijn en we kwamen goed weg dat de scheidsrechter geen strafschop zag in Bartjan’s botsing met de spits van Zevenhoven. De ontlading na afloop was groot: de eerste nederlaag van Zevenhoven en Damme is nog steeds ongeslagen. Komende zaterdag tegen buurman vv Bodegraven aan de Spoorlaan.

Verslag van de wedstrijd op 0172Sport

1. Besmettingen op 25/09: 1.592