VVZwammerdam – VEP (gestaakt)

Sommige dingen maak je misschien nooit meer mee. Een wedstrijd staken als je nog maar één minuut of hooguit twee minuten moet spelen. De stand was 3-2 voor VVZwammerdam. Eerst het toch maar even hebben over de wedstrijd zelf.

De grote vraag was hoe liggen nu precies de verhoudingen in de 4e klasse B en met name zijn SCH’44, VEP, Woerden en Zevenhoven nog net zo dominant als de laatste twee niet afgemaakte seizoenen? Voorlopige conclusie? De krachtsverschillen lijken met de huidige kennis van zaken ietsje kleiner. SCH’44 wint nog steeds alles, maar minder overtuigend: Zevenhoven en VEP lijken wat minder sterk dan voorheen en het ongeslagen Woerden kon vandaag thuis niet winnen van Siveo’60. De huidige nummer 3 is NSV’46. De mannen uit Noorden wonnen vandaag thuis met 1-0 van Alphense Boys. Sportief verloor maar nipt van Rohda’76 met 2-1.

Damme begon weer zoals we de ploeg kennen: vlot combinerend over de vleugels met goede voorzetten waar de tegenstanders de grootste moeite mee hebben en zo werden er ook nu weer drie goals gemaakt. Ieder kwartier eentje. Om onduidelijke reden werd de 3e helaas afgekeurd en ja, de tegenstander maakte natuurlijk ook een goal. 2-1 met de rust dus. Prachtige goals van aanvoerder Lars Kremer en linksbuiten Justin Bons, beiden van afstand ingeschoten.

Na rust maakte VEP na een kwartier 2-2. Na een half uur gaf de scheids een strafschop aan Damme vanwege een handsbal. De bank van VEP en de supporters achter de dug-out waren daar duidelijk niet blij mee en riepen van alles tegen de scheids. Na krap een kwartier ‘afkoelen’ hervatte de scheidsrechter het spel met de toegekende strafschop. Koen Woudenberg bleef ook koel en maakte 3-2 (zie onze Instagram-account voor het filmpje).

‘Omgaan met teleurstellingen’ is vaak niet de sterkste kant van fanatieke supporters. Ze bleven van alles roepen naar de scheidsrechter en die staakte vervolgens de wedstrijd voor de 2e keer vlak voor tijd, maar nu definitief. De grens van het onbetamelijk was (inderdaad) ver overschreden. Nu afwachten wat de KNVB hiermee doet. Op het formulier staat ‘gestaakt wegens wanordelijkheden’.

Volgende week naar vv Zevenhoven, … een nieuwe uitdaging.

1. Besmettingen op 25/09: 1.592
  2. Besmettingen op 02/10: 1.658