Quick Steps – VVZwammerdam 5-3

Na twee gewonnen bekerwedstrijden was er hoop dat we de Haagse 3e klasser Quick Steps ook aan de zegekar zouden kunnen binden. Dat bleek ijdele hoop. Quick Steps (QS) moet nog tegen Pernis spelen, maar dat v.v. Pernis voor een verrassing kan zorgen lijkt onmogelijk. Laten we de kans dat QS wint op 99,99% houden. Dan overdrijven we niet.

Het vinden van het complex was al niet eenvoudig, de auto parkeren was bijkans onmogelijk en de ingang van het complex vinden was meer geluk dan wijsheid. De twee velden liggen midden in een woonwijk (Transvaalkwartier) aan de noord-kant van het Zuiderpark. Super gezellig als je de weg eenmaal weet. Na 20 seconden stonden we met 1-0 achter en na 3e minuut was het al weer 1-1 en tien minuten later was het 2-1 en met de rust stonden we met 3-2 achter. Hoe kan dat?
We zagen staaltjes voetbal bij Quick Steps die je normaliter alleen op TV ziet. Bij navraag bleek het een soort ‘Van Nispen zaterdag’ (inmiddels 2e klasse) te zijn. Topvoetballers van elders die zich als vriendenteam hebben verzameld bij een leuke kleine lokale vereniging, … misschien ook wel onze toekomst (zie sv Aarlanderveen). Veel spelers zo op het oog tegen de 30 jaar en ervaren rotten.
Dat we dan drie goals weten te maken is gewoon goed. En ja, .. achterin gaat er wel eens iets mis. Spelers die binnen 5 meter van de uitstekende doelman Chris van Riessen maar zo de bal kunnen aannemen, draaien en prijsschieten. Maar dat zal in dit geval een kwaliteit zijn van de voorhoede van Quick Steps. Al met al waren onze aanvallen dusdanig scherp dat het voor de tegenstander uitkijken geblazen was en de hele wedstrijd ook bleef.

In drie bekerwedstrijden 11 doelpunten gescoord is natuurlijk best goed en we hebben nogal wat spelers die makkelijk scoren. Kortom we kijken uit naar een mooi seizoen 2021/2022. Vandaag ‘maar’ 1.694 getelde besmettingen met een trend naar beneden. Laten we dat zo houden en blijf je verstand gebruiken. Het is als oversteken, als je een keer niet oplet ben je de klos, ook al ging het daarvoor 10.000 keer goed.

Zaterdag 25 september spelen we de 1ste thuiswedstrijd voor de competitie tegen Sportief om 14:30 uur. In de rust van de wedstrijd treedt op: ‘UDI Peuterdans’ o.l.v. Anne Boer en Chiara van der Laarse.