Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

vv Pernis -VVZwammerdam 0-4

Voor de 2e wedstrijd in de poulefase van de KNVB-beker mochten we afreizen naar Pernis. Naast dat kleine café aan de haven is dat ook in dit geval de kantine van de vv Pernis. Een mooie compact terrein waar de zeeschepen langs varen, … prachtig.

Morris houdt de bal keurig binnen

Pernis speelt in zwarte shirts, dat is ook ons nieuwe UIT-shirt, … dus dan toch maar in het groene thuis-tenue. Een wedstrijd met handicaps: Mitchell afwezig, Reijer geblesseerd en Koen niet 100% fit en moest na 4 minuten al vervangen worden door Daan van Selm. Jeroen van Dorp was net vader geworden en bleef nog liever even thuis. Maar trainer Peter Kremer zette er een team neer die al in het eerste kwartier naar 0-3 liep. Met de van ons bekende patronen lag de bal er al in de 1ste minuut in. Justin Bons sneed vanaf links naar binnen en knalde het leer in de korte hoek binnen tot verrassing van de doelman. Binnen tien minuten was 0-2. Morris van Vliet (op 10) kreeg een niet te missen kans van Justin Bons aangeboden. En Justin Bons bracht vervolgens aanvoerder Lars Kremer in stelling. En die haalde keurig de trekker over met een schot wat van richting werd veranderd en daarmee werd het 0-3 in een kwartier tijd. Pernis probeerde wel wat terug te doen, maar kon geen vuist maken, alhoewel ze wel pech hadden dat een inzet via de binnenkant paal weer het veld in sprong.

De tweede helft was een formaliteit: invaller Daan van Selm liet een paar dotten van kansen liggen, de scheids keurde een prachtige goal van Ruben de Bruin (met het hoofd) af en een kwartier voor tijd bepaalde, wie anders dan, spits Jordi de Groot met een snoeihard schot de eindstand op 0-4.

De zorgen gaan vooral uit naar volgende week: vandaag maar liefst 3 gele kaarten, geblesseerde spelers en spelers die een weekendje weg moeten. We hebben het 3e al keer verplaatst en afgelopen zaterdag het 2e. Wie weet wat we komende week moeten verzinnen. Concurrent Quick Steps wandelde ondertussen met 6-0 over PGS/Vogel. Het lijkt erop dat in deze poule het beste is bewaard tot de laatste wedstrijd, waarbij Quick Steps en Damme in een rechtstreeks duel bepalen wie door gaat naar de 2e ronde van de KNVB-beker. Een mooi begin van het seizoen in ieder geval met twee overwinningen (acht goals voor en twee tegen). De foto’s (55) uit Pernis staan op onze Facebookpagina @meerdaneenvereniging