VVZwammerdam – PGS/Vogel 4-2

Voordat we begonnen was er minuut stilte voor de kortgeleden overleden John van der Neut (72). Creatief lid van ons klusteam en administrateur van de kantine.

Onder leiding van scheidsrechter Van Valen hebben we een prachtige nazomermiddag gehad aan de Spoorlaan. PSG/Vogel uit Den Haag werkte ongewild mee door in de 14e minuut al tegen een (terechte) rode kaart op te lopen. Met de rust 2-0, vervolgens 3-0, 3-1, 4-1 en 4-2. Doelpunten van Jordi de Groot, twee van Koen Woudenberg en eentje in het eigen doel gewerkt.

Het was de eerste officiële wedstrijd van het seizoen voor de poulefase van KNVB-beker. Een mooie start dus. De andere wedstrijd Quick Steps – Pernis werd afgelast.

Al vanaf het prille begin hadden we de overhand: in de 12e minuut scoorde Jordi en in de 14e minuut ging Koen alleen op de doelman af en werd net voor het strafschopgebied onderuit geschoffeld. Dat kun je beter daar daarbinnen doen: dan heb je wel een strafschop tegen maar waarschijnlijk een gele kaart. In de 20ste minuut maakte Koen 2-0 en daarmee was de wedstrijd, bleek achteraf een gelopen race. Damme had begrijpelijkerwijs de hele wedstrijd de overhand, maar liep de laatste 20 minuten toch averij op met twee tegendoelpunten, terwijl er zeker drie goede kansen in diezelfde 20 minuten niet werden benut.

Aanvoerder Lars Kremer met twee banden

De lijn van de oefenwedstrijden zet zich door: we lijken ‘steviger’ dan vorig seizoen, beter in conditie en meer trefzeker. Achteraf was ook dit een goede wedstrijd om te oefenen. Hoe spelen we het spelletje als we zelf het spel moeten maken op de helft van de tegenstander? Daar zullen de meningen tamelijk uniform over zijn. Achteraf ging het gesprek toch ook over de twee meter lange spits (Glenn met rugnummer 99) van PGS/Vogel. Daar was ook iedereen het over eens: een speler van formaat in ieder opzicht. Volgende week naar en tegen v.v. Pernis. Overige foto’s op onze Facebook-pagina @meerdaneenvereniging