VVZwammerdam – VEP 2-3

Het liep tegen vv VEP niet zoals gehoopt. Kunstgras hoeft voor ons niet persé een nadeel te zijn. Maar het was zonder twijfel de minste wedstrijd sinds we weer begonnen zijn met ballen in augustus. ‘De machine’ kwam dit keer niet echt op gang.
We startten in de vertrouwde 4-3-3 opstelling en dat ging eigenlijk best goed; de eerste 35 minuten, net als vorige week. Maar vlogen ze er vorige week in als zoete broodjes, deze zaterdag kreeg bijvoorbeeld Mitchell Bons de bal tot drie keer toe niet tegen de touwen. Maar toen Morris van Vliet in de 35ste minuut de 1-0 binnen kopte leek het toch nog goed te komen. De scheidsrechter stond bij die bewuste corner keurig op de achterlijn en zag dat de kopbal vanachter de doellijn werd weggehaald. Er was dan ook verder geen discussie. Dan ga je lekker rusten met een 1-0 voorsprong. Ware het niet dat we de bal verprutsten (43e minuut) in het eigen strafschopgebied. Foutje bedankt: 1-1 met de rust. Ondertussen waren we in de 20ste minuut Koen Woudenberg al kwijtgeraakt door waarschijnlijk een liesblessure, Justin Bons verving hem prima.

Doelman Bartjan Pfaff

Na de rust pakten we draad weer op. En binnen de minuut was het 1-2. Twee minuten voor rust een goal tegen en één minuut na rust nog een goal tegen. Twee goals tegen in drie minuten! Op zich geen probleem want tegen VEP komen we wel vaker terug van een achterstand vanuit een onmogelijke positie. Desnoods in de laatste seconde van de wedstrijd. Maar 5 minuten na rust kwam Reijer Peters in een sandwich tussen twee VEP-ers en verliet groggy het veld (met waarschijnlijk gekneusde ribben). Met Stork Drexhage verder. Veel regen, geen toeschouwers, wel een livestream en het ging moeizamer en moeizamer. Het leek eerder 1-3 te worden dan 2-2. Maar acht minuten voor tijd kopte die dekselse Morris van Vliet toch de 2-2 binnen vanuit het niets. Zou het scenario van februari zich dan toch herhalen? Inderdaad, twee minuten laten komt Morris weer voor de goal, maar kopt nu op de lat. En in dezelfde minuut schoot VEP slim binnen in de korte hoek en trekt vijf minuten voor tijd toch de winst (2-3) naar zich toe. Gezien het spelbeeld van de 2e helft niet geheel ten onrechte.

Volgende week naar WDS, … maar de extra Covid-19 maatregelen komen eraan dinsdag. Vandaag 10/10 (6.500 geteste besmettingen en vorige week zaterdag nog geen 4.000). We hebben voor het eerst geoefend met ‘livestream’, met dank aan Kim Kleijn, toch de volgende keer de camera maar verkeerd om in de houder zetten. Heb je een fraaie breedbeeld camera moet je hem rechtop houden. Zonde dat Apple en Facebook dat onderling niet beter hebben geregeld (als je op je laptop kijkt althans, via je mobiel is dat overigens geen probleem). We wensen Koen en Reijer een spoedig herstel en u verder een goed weekend. De foto’s volgen in de loop van de zondag. We staan nu 6e en er waren wat verrassende uitslagen dit weekend in onze klasse. WDS -Siveo’60 werd afgelast.