LSVV’70 – VVZwammerdam 2-1

VVZwammerdam heeft dit seizoen voor de tweede keer een dubbele nederlaag geleden in de derde klasse A. Was eerder Kagia twee keer te sterk. Nu voegde zich daar LSVV’70 bij. De Leidse studenten strijden voor lijfsbehoud en traden in hun sterkste opstelling aan.

IMG 5954 Kopie
                          Mitchell Henkes probeert de bal te veroveren

VVZwammerdam wist in de eerste helft goed en gecontroleerd gebruik te maken van de ruimte die het aandringende en voor de laatste kans vechtende  LSVV’70 bood. De 0-1 door Reijer Peters in de 40e minuut was daar een logisch gevolg van. Zeker Niels Koolwijk zal wel eens gedacht hebben dat het 0-2 had moeten zijn met de rust.

De wedstrijd werd echter volkomen onverwachts in de definitieve plooi gelegd toen LSVV’70 direct na rust in de  1e en de 3e minuut twee keer scoorde. Beide keren stond de verdediging van VVZwammerdam te slapen. In de tweede helft werd LSVV’70 nog 1 keer echt gevaarlijk en raakte de lat in de 80e minuut. VVZwammerdam miste veel halve kansen en mogelijkhkeden. Reijer Peters, Mitchell Henkes, Maarten van Riessen en de ingevallen Mitchell Bons misten bij elkaar zes kansen. Vermeld moet worden dat de doelman van LSVV’70 enkele zeer goede reddingen verrichtte bij deze kansen. VVZwammerdam miste deze wedstrijd enkele basispelers, van wie is te hopen dat zij in het Paasweekend, wanneer het er echt om gaat, fit zijn.

Lees hier het verslag op de website ‘Leiden Amateur Voetbal’ vanuit het perspectief van een Leidse correspondent (klik hier)

IMG 5892 Kopie
                                Damme gevaarlijk voor het doel van LSVV’70

IMG 5946 Kopie