Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

SV Zevenhoven – VVZwammerdam: 2 – 0

VVZwammerdam heeft de eerste nederlaag in een uitwedstrijd te pakken. SV Zevenhoven was vooral op inzet de meerdere. Bij de groenwitten wisten weinig spelers zich te onderscheiden, al moet voor het verdedigingsblok (Gerald, Jeroen, Reijer en Martijn) een uitzondering worden gemaakt.

Het manco zat in het middenveld en de voorhoede, dat niet voldoende gewicht in de schaal kon leggen, zelfs volledig faalde vooral door te weinig dynamiek te tonen en vooral reactief te spelen. Illustratie daarvan is dat slechts 1 voorzet over de hele wedstrijd een medespeler bereikte. In de eerste helft kwam VVZwammerdam nog wel tot kansen via o.a. Mitchell Bons en kreeg Zevenhoven slechts halve kansen.

In de tweede helft hielp VVZwammerdam de thuisclub een handje door slap optreden (balverlies in de voorhoede en een slecht verdedigde corner) en op die manier twee doelpunten weg te geven.

Volgende week thuis tegen VEP kunnen we de schade repareren, want de verschillen in de subtop zijn gering.