VVZwammerdam-DWO 1-2

De thuiswedstrijd van VVZwammerdam 1 tegen DWO werd afgewerkt in Zoetermeer. In de herfst van 2013 was de uitwedstrijd van VVZwammerdam tegen deze tegenstander immers in Zwammerdam gespeeld. Toen verloor Zwammerdam met 1-0. Nu met 2-1. Deze zaterdag kreeg VVZwammerdam geen voetballes, maar wel een lesje. Waar DWO zich met slimheid en inzet teweerstelde, bleef VVZwammerdam driekwart van de wedstrijd zoeken naar mogelijkheden om tot voetballen te komen. Maar te weinig spelers droegen daaraan bij. Het bleef te lang bij zoeken en afwachten. Pas toen de ploeg de schroom van zich afwierp, 20 minuten voor tijd, werd DWO in de tang genomen. Maar het was allemaal te weinig en in ieder geval te laat. Dus DWO wel in het slotkwartier kwartier in de tang, maar niet geslagen

13 VVZwammerdam DWO 140315 Kopie

Uniek: de wedstrijd liet zich eigenlijk al na 4 seconden lezen. DWO trapte af en verzond een lange pass (wel de eerste niet de laatste) vanuit het centrum naar een van de vleugelspitsen die, geen strobreed in de weg gelegd, naast mikte. VVZwammerdam keek er alleen maar naar en juichte eigenlijk omdat die bal naast ging. In mannelijke stijl, stevige spitsen van minstens 1.90 meter, trok DWO de eerste helft helemaal naar zich toe. In de 21e minuut tastten twee Zwammerdam-verdedigers volledig mis en schoot DWO nog tegen de binnenkant paal. In de 26e minuut redde keeper Wouter van Valen Zwammerdam nog, maar in de 31e minuut was het wel raak: 1-0 voor DWO. Amper 5 minuten later was het prijsschieten voor DWO. Uit 2 vrije kansen in 1 actie werd niet gescoord. Door een wonder stond het pas 1-0 voor DWO bij de rust.

Na rust was het een kwartier lang hetzelfde beeld en in dat tijdsbestek scoorde DWO de 2-0. Verder werden nog 2 grote kansen door DWO om zeep geholpen. Pas na een uur wedstrijd kon VVZwammerdam iets terugdoen. In de 62e minuut werd Toine Kremer door de keeper gestuit. Dit was wel meteen een ommekeer in de wedstrijd. De wissels Sander Verburg en Niels Koolwijk brachten letterlijk meer kracht in het Zwammerdamspel en dat gaf een heel ander aanzien van de wedstrijd. DWO had zijn krachten wat verspeeld en Zwammerdam richtte zich op. Niels Koolwijk benutte een voorzet van Toine Kremer voortreffelijk in de 70e minuut: 2-1. Naar het eind van de wedstrijd kreeg VVZwammerdam via de scherpe Niels Koolwijk nog drie keer de kans op een gelijkmakend doelpunt, maar die  viel niet. DWO miste in die periode door ver opdringen van VVZwammerdam 2 reuzenkansen om de wedstrijd defintief in het slot te gooien. Aan het eind stond VVZwammerdam dus met lege handen en zakte naar het tweede rijtje in de stand. DWO daarentegen nestelde zich aan de kop van de ranglijst. Het verschil tussen beide ploegen was duidelijk aanwijsbaar. DWO speelde volwassener dan VVZwammerdam en de kansenverhouding was 8-4, waarmee alles is gezegd.

01 VVZwammerdam DWO 140315 Kopie
                            Wel mooie foto’s van boven naar beneden
02 VVZwammerdam DWO 140315 Kopie
De verdediging stond voortdurend onder zware druk de eerste vier kwartier

03 VVZwammerdam DWO 140315 Kopie
De beste stuurlui zaten dit keer aan hoger wal, dan heb je wel mooi overzicht

04 VVZwammerdam DWO 140315 Kopie

Reijer had een moeilijke middag op links

05 VVZwammerdam DWO 140315 Kopie

Hier kwamen we met de schrik vrij, binnenkant paal eruit

06 VVZwammerdam DWO 140315 Kopie

Als we al een aanval hadden, was de keeper de baas

07 VVZwammerdam DWO 140315 Kopie

De 0-1 waarbij Wouter letterlijk het nakijken had

08 VVZwammerdam DWO 140315 Kopie

Maar gelukkig bleef de schade beperkt door goed ingrijpen

09 VVZwammerdam DWO 140315 Kopie

In de rust hadden de E-pupillen een shoot-out, met limonade en friet

10 VVZwammerdam DWO 140315 Kopie

Daar hadden de Groenen een 100% score. Super jongens, de eer gered

11 VVZwammerdam DWO 140315 Kopie

Onze spitsen kwamen er aanvankelijk nauwelijks aan te pas

12 VVZwammerdam DWO 140315 Kopie

Hoe Sander ook buffelde

14 VVZwammerdam DWO 140315 Kopie
Maar Niels wist het doel wel te vinden, dit had toch nog de 2-2 kunnen zijn!

15 VVZwammerdam DWO 140315 Kopie

Het laatste kwartier had de wedstrijd kunnen draaien!!!

16 VVZwammerdam DWO 140315 Kopie

Verbeten probeerden we het tij te keren

17 VVZwammerdam DWO 140315 Kopie

Zou deze man niet op stage naar Bellingham (USA) moeten van de zomer?

18 VVZwammerdam DWO 140315 Kopie

Eindelijk hadden we een scorebord, …. verliezen we.

19 VVZwammerdam DWO 140315 Kopie
Volgende week 3 punten, … zeker weten!