VV Linschoten – VVZwammerdam: 2 – 5

VVZwammerdam heeft drie punten mee naar huis genomen, maar wel een beetje met de staart tussen de benen. VV Linschoten schiep zichzelf over de hele wedstrijd genomen namelijk praktisch evenveel doelrijpe kansen als VVZwammerdam. Het was een soort “omgekeerde” wedstrijd, waarbij de geluksfactor een grote rol speelde. Wel vermakelijk om te zien.

Wat schrijft Leiden Amateur Voetbal? Mitchell Bons aan het woord.

Het begon al met een eigen doelpunt na 20 seconden door Linschoten na een voorzet van links. Nu eens scheen de zon, dan was er weer een regenbui. Zo ging het in de wedstrijd ook. VV Linschoten kwam na de tegenvaller drie keer vrij voor de keeper Bartjan Pfaff, die zou uitgroeien tot uitblinker.  Maar niks lukte de rood-witten in de afronding. Aan de andere kant speelde Ole Jansze een hoofdrol. Tussen enkele defensieve onzekerheden slaagde Ole erin betrokken te zijn bij de volgende 3 doelpunten. Eerst een voorzet op Lars Kremer, die inkopte in de 18e minuut. In de 27e minuut schoot Ole zelf raak. Niet lang daarna, in de 34e minuut gooide Ole laks in en VV Linschoten strafte dit af: 1-3. Daarna nog eens een kans voor open doel voor VV Linschoten. In de 41e minuut zorgde Jeroen van Dorp voor de bevrijdende 1-4 met een rake kopbal.

Na rust kwam Linschoten met een non-stop offensief aan een vijftal kansen. Eén daarvan was raak in de 55e minuut. VVZwammerdam kon zich moeizaam ontworstelen aan de druk van de thuisclub, maar kreeg wel kansen. In de 90e minuut maakte Jordi de Groot aan alle onzekerheid een eind door droog te scoren na een knappe draaiende beweging. Zo spelen en met drie doelpunten verschil winnen belooft nog veel goeds voor het vervolg in de competitie.

Op het programma voor a.s. zaterdag staat NSV’46 thuis. Al op dinsdagavond speelt VVZwammerdam voor de Leiden Amateur Voetbal Cup tegen DoCos, thuis om 20.00 uur.