VVZwammerdam – Alphen: 4 -4

Dinsdagavond speelde het eerste van VVZwammerdam een oefenwedstrijd tegen het Alphen van Rob de Lange. Het was weer eens gezellig druk aan de Spoorlaan. De selectie van het tweede en de JO-19 waren ook aan het trainen en veel Dammenaren hadden de fiets of de benenwagen genomen om lekker in de buitenlucht te toeven na een warme dag.
De ruststand was 1-2, de eindstand 4-4, met doelpunten van Koen Woudenberg, Ruben de Bruin, Martijn Vink en Thijs Nulle. De uitslag gaf de verhoudingen goed weer, al kreeg Zwammerdam net iets meer kansen. Aan het licht kwam dat er nog veel werk aan de winkel is voor onze jongens willen ze bovenin mee kunnen draaien in de 4e klasse. Uitgesproken positief was de werklust en het feit dat er drie doelpunten uit het middenveld kwamen. Verbeterpunt is vooral het onderling coachen (zowel verdedigend, opbouwend als aanvallend). Daarmee kunnen de sterke punten veel meer naar voren worden gebracht en kunnen de zwakke punten worden opgevangen.
Zaterdag voor het echie bij vv Alphia om 14.30 uur. De eerste wedstrijd in de poulefase van de KNVB-beker.