Uit het programmaboekje

Vandaag
heten wij de spelers en supporters van Toine’s All Stars welkom op ons complex aan de Spoorlaan. We laten voor deze speciale gelegenheid, zijn afscheid van Damme, Toine zelf hieronder aan het woord.

Welkom allemaal,

Welkom op een voor mij gekke avond. Een mooie dag – eervol ook – en een dag die ook wel wat verdrietig maakt. Vandaag neem ik afscheid van een groot deel van mijn voetballeven.

Op vijfjarige leeftijd begon ik in de F-pupillen van VVZ. Iets te jong, maar mijn vader Peter was de trainer en er was een plekje over in het team. Tot mijn vijftiende heb ik bij VVZwammerdam gespeeld, waarna ik de keuze maakte om bij sv ARC te gaan voetballen.

Dit bleek een keuze die op alle fronten goed en leuk was; ARC is een verschrikkelijk gezellige vereniging en het team waarin ik kwam heeft grote invloed gehad op de samenstelling van mijn huidige vriendengroep. Maar de selectie van ARC bleek iets te hoog gegrepen waarna een terugkeer op het oude nest volgde. Dertien seizoenen geleden kwam ik terug en sloot ik aan bij het 1steelftal. Iets dat mijn vader 20 jaar heeft gedaan en waarin mijn broer Lars ook al speelde; thuiskomen dus.
De seizoenen bij VVZwammerdam waren mooi, al zat er onderweg een dal in omdat we degradeerden. Die degradatie maakte daarentegen wel dat we het jaar erna mijn mooiste ervaring op voetbalgebied konden waarmaken: promoveren! Het allermooiste was dat dit met mijn vader als trainer was en Lars als aanvoerder. Toen Alois daar een jaar later ook nog bij kwam was de cirkel in dat opzicht rond. Nu ik 33 jaar ben is het tijd om te stoppen. Een beslissing die me zwaar valt. Ik ben en blijf een Dammenaar, de vereniging zit in mijn hart en ik zal betrokken blijven bij VVZ. Maar ik wist ook dat ik met mijn vrienden bij ARC zou gaan spelen, als ik zou stoppen bij Damme. Die tijd is nu. Het liefst zou ik nog jaren in het 1stewillen blijven spelen, maar dat zit er niet meer in. Het is mooi geweest.
Bedankt dat u er bent vanavond, dank ook aan de club dat ik deze eer mag beleven. Vanavond is waar deze vereniging voor staat: samen een mooie en gezellige tijd hebben. Veel plezier!
Toine Kremer
NB: De wedstrijdbal wordt gesponsord door: