Blauw-Zwart – VVZwammerdam: 5 -2

Tot ongeveer een uur in de wedstrijd verliepen de zaken naar wens voor de Dammenaren en was er een positieve marge van 1 of 2 doelpunten. In het laatste half uur ging het alsnog fout. Blauw-Zwart herhaalde de stunt die zij vorige week bij CVC Reeuwijk uithaalden door vier keer te scoren.

Koen Woudenberg in actie

• Verslag op de site van Blauw-Zwart (klik hier)
  • Verslag op de site van Leiden Amateur Voetbal (klik hier)
  • Verslag op de site van Studio Alphen (volgt nog)
    De wedstrijd was nog geen halve minuut oud of Rogillio Swaalep schoot beheerst de 0-1 binnen. Na gelijkopgaand spel, met VVZwammerdam scherper, werd het 0-2 door Jeroen van Dorp. Nog een paar kansen waren aan VVZwammerdam niet besteed. Niemand kon bedenken dat dit nog fout kon gaan.
    Na rust een eigen doelpunt in de 51e minuut, maar daarna werd de kruising geraakt door Tijs Nulle, gevolgd door nog een knal tegen het houtwerk. Geen 1-3. Het Dams kruit was meteen verschoten en Blauw-Zwart kwam op 2-2, miste zelfs nog een penalty, maar in het laatste kwartier scoorde het nog drie keer binnen zes minuten.
    De goede momenten meenemen, de rest een les uit leren en weer opnieuw beginnen volgende week thuis tegen DSVP.