VVZwammerdam 1 – Roodenburg 1: 2-2

De wedstrijd van VVZwammerdam 1 deze middag tegen Roodenburg ging over de vraag of VVZwammerdam 1 de middenmoot zou kunnen gaan aanvoeren of er gewoon middenin zou blijven staan. Na 90 minuten was deze vraag feitelijk nog niet beantwoord omdat VVZwammerdam 2 gezichten had laten zien.

vp kp2
                        Casper Regtuijt scoort hier de 1-2 voor Damme

De eerste helft liet VVZwammerdam helemaal niets zien, na overigens een redeljke opening. Toine Kremer maakte dat allemaal niet mee, want hij verzwikte zijn enkel al in de 1e minuut. Een schot van Maarten van Riessen verdween hoog over het doel van Roodenburg. Daarna werd er niets meer vernomen uit het groenwitte kamp en liep Roodenburg met verbluffend gemak over alle linies van VVZwammerdam heen. De 0-2 ruststand (15e minuut: 0-1, 45e minuut 0-2) was een zeer zwakke afspiegeling van de krachtsverhoudingen.

Na rust verscheen een heel ander VVZwammerdam op de grasmat. Op rij werden kansen afgedwongen. In de 48e minuut werd een schot van de ontketende Mitchell Henkes fraai gestopt door de Roodenburg-doelman. In de 57e minuut was het plots wel raak. Casper Regtuijt koopte een perfect genomen corner keihard binnen: 1-2. Nog geen vijf minuten later was er een heuse scrimmage voor het Roodenburg-doel waarbij de bal op wonderbaarlijke wijze niet in het doel verdween. In de 70e minuut was het wel raak. Maarten van Riessen sprintte zijn tegenstander eruit en schoof de bal beheerst langs de keeper: 2-2. Daarna ontspon zich een enerverend schouwspel waarbij beide ploegen aan het langste eind hadden kunnen trekken, maar geen van beide had nog de macht door te drukken. Er vielen in de hectiek nog enkele kaarten en het was al over half vijf toen het verlossende eindsignaal van de goed leidende scheidsrechter Doesburg klonk. VVZwammerdam heeft zichzelf getoond hoeveel verschil kan worden gemaakt met een juiste wedstrijdinstelling. Waarschijnlijk 13 plaatsen op de ranglijst.

IMG 8813 Kopie
               Pupil vd week Bibi Geerlof met Thijs Kwakkenbos op de foto

IMG 3219 Kopie
     Thom de Bruin wordt hier keihard aangepakt door een speler van Roodenburg