Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

VVZwammerdam – VVSB 2-2

Op een frisse, maar zonnige zaterdagmiddag heeft VVZwammerdam de laatste wedstrijd uit de eerste wedstrijdronde afgesloten met een zwaarbevochten gelijkspel. Rogillio Swaalep zorgde met 2 doelpunten van buitengewone klasse ervoor dat niet werd verloren. De tegenstanders uit Noordwijkerhout, gevormd uit het tweede elftal van de tweede divisionist, met jeugdspelers, konden bogen op en doelsaldo dat ruim 20 doelpunten beter was dan dat van VVZwammerdam. Met een plek in de middenmoot staan zij eigenlijk te laag.

Rogillio Swaalep heeft hier net de 1-0 gescoord voor Damme

Nog geen 5 minuten waren verstreken of Rogillio werd de diepte ingestuurd. In een 1 tegen 1 situatie kapte hij de tegenstander uit en liet de doelman kansloos. Deze moest in het verdere verloop van de wedstrijd nog maar 3 keer optreden, zou later blijken. Na de openingstreffer van VVZwammerdam bouwde VVSB aan een groot optisch overwicht. Onderbroken door wat scheidsrechterlijk gerommel kwam VVSB aan een penalty die werd benut in de 25e minuut: 1-1. In de 39e minuut moest de VVSB-doelman voor de tweede keer duiken, op een inzet van Rogillio, maar hij overleefde dat moment.
Na rust, in de 55e minuut, was de Damse spits de doelman wel de baas, na een weergaloze actie, waarbij drie verdedigers in de (koude) wind werden gezet. In de 65e minuut kwam VVSB op gelijke hoogte en miste nog wat kansen in de slotfase. Gerald van Asselt was tussendoor nog dreigend met een geweldig genomen vrije trap. Al met al een gewonnen punt voor VVZwammerdam dat zich net boven de streep handhaaft.
Volgende week uit naar Be Fair. Traditioneel kan deze derby alle kanten uit, al trekt VVZwammerdam meestal net aan het kortste eind. Tijd om daarin verandering aan te brengen.