Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

VVZwammerdam – NSV’46 3 -3

VVZwammerdam heeft alles uit de kast moeten halen om een 3-3 gelijkspel tegen hekkensluiter NSV te behalen. De eerste helft eindigde 1-2 voor de gasten uit Noorden, de tweede helft won VVZwammerdam met 2-1. Maar het had ook één van beide partijen kunnen zijn die 3 punten had kunnen bijschrijven.

De jonge Thijs Nulle bewees zaterdag van vaste waarde te zijn.

Het begin van de wedstrijd, eerste kwartier, was voor VVZwammerdam. Al in de 6e minuut scoorde Bons de 1-0 na een puike voorzet van Thijs Nulle. Na nog een kans voor Thijs Nulle werd de wedstrijd plots gekanteld door de gasten die vlak na elkaar scoorden in de 17e en de 19e minuut door defensief geleuter van Damme.  Voor rust kwam er nog een reuzenkans voor NSV en twee kleinere voor Zwammerdam voor de broertjes Bons.
Na rust kwam er niet veel verandering in de krachtsverhouding tussen de twee laagvliegers in de 3e klasse. Het niveau was niet hoog, maar het publiek vermaakte zich vanwege de spanning. In de 54e minuut was er een serieuze kans voor NSV. Vijf ninuten later was uitblinker Reijer Peters gevaarlijk. Thijs Nulle was nog eens in kansrijke positie in de 64e minuut. In de 73e minuut scoorde de best wel effectief spelende Thijs Nulle, met een kopbal, vervolgens na een puike voorzet van Bons. De onevenwichtige speelwijze bij de Damse formatie werd bevestigd door een meteen daaropvolgend tegendoelpunt van de Noordenaren in de 75e minuut. Na een kans in de 77e minuut was het Jeroen van Dorp die een uitstekend getrapte hoekschop door Reijer Peters binnen kopte. Hard krullende prachtige corner. In de laatste 10 minuten kregen beide teams kansen. Voor de thuisclub schoot Reijer Peters, de man die de wedstrijd in handen had, nog pal naast het doel.
De tussenconclusie in deze fase van de competitie is dat VVZwammerdam als team nog niet weet te brengen wat wellicht zou kunnen. De achterhoede heeft te lijden onder een te offensief ingesteld middenveld en dat heeft weer te lijden onder een te weinig druk zettende en te weinig dreigende voorhoede. Tegen Nieuwkoop volgende week een resultaat proberen te halen en dan resetten voor na de winterstop, is het devies.