Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

DWO – VVZwammerdam: 2 -3

Voor de talrijke meegereisde supporters voerde VVZwammerdam in toneeltermen een origineel dramastuk op. Waar de meeste drama’s een treurspel of een blijspel zijn slaagde de groenwitte brigade erin beide op te voeren, gespreid over twee helften. Voor rust was het huilen met de pet op, na rust verscheen de lach op de gezichten.

Reijer Peters hier op weg naar de 2-3

Het treurgedeelte werd in de eerste drie kwartier opgevoerd, waarin VVZwammerdam matig voetbalde in het eerste kwartier evenals de Zoetermeerse tegenstander. In het tweede kwartier werd het allemaal nog een tandje minder en werd er al gesproken over witte zakdoekjes. Inmiddels had VVZwammerdam 1 gevaarlijke aanval geproduceerd, waardoor er toch nog wel een beetje hoop op een goede afloop bleef bestaan. Die hoop verdween volledig in het laatste kwartier voor rust toen DWO meermaals de Zwammerdamdefensie aan het wankelen bracht. Twee thuisdoelpunten (29e en 42e minuut) waren tekenen van een naderend Dams debacle. Tussen die doelpunten door moest Emiel Samsom nog met een fabelachtige zweefsprong een bal uit de kruising ranselen.
Na rust kwam er meer leven in het spel. Waarschijnlijk gesterkt door een warme kop thee vertoonde VVZwammerdam tekenen van herstel in het eerste kwartier. In het tweede kwartier werd het een echt blijspel. In de 60e minuut rondde Tijs Nulle een mooie combinatie af: 2-1. In de 70e minuut schoot Tim Kramer de gelijkmaker binnen via een DWO-speler en een grabbelende keeper. De vreugde kende geen grenzen toen Reijer Peters in de 76e minuut dwars door de linies van DWO wist te soleren en de bal hoog in de touwen schoot: 2-3. Mooier kon het niet, maar trainer Jack Harmsen haalde tegelijkertijd in het laatste deel van de wedstrijd nog drie troefkaarten van de reservebank. Bas van Mastwijk mocht de DWO-defensie bezig houden, ook Alois Kremer mocht wat verdedigend gif in de strijd brengen en als hoogtepunt mocht Lars Kremer de laatste minuten invallen. Lars komt knap terug van een blessure die hem sinds het voorjaar van 2018 aan de kant houdt. Daarmee stonden er drie Kremers op het podium: Toine, Alois en Lars. En dat was heel lang geleden. .
Volgende week speelt VVZwammerdam thuis tegen koploper rkvv Van Nispen dat dit weekend zijn eerste nederlaag (3-0 tegen Be Fair) kreeg te verwerken. De meest scorende aanvalslinie tegen de (op 1 na) minst scorende aanvalslinie. De ploeg met de (op 1 na) minste tegendoelpunten tegen de ploeg met de (op 4 na) meeste tegendoelpunten. Alle ingrediënten voor een spektakelstuk aan de Spoorlaan.