VVZwammerdam – Lugdunum: 1 – 2

Volgens wedstrijdstatistieken had VVZwammerdam deze wedstrijd met 2-1 moeten of kunnen winnen. De kansenverhouding was namelijk 7-4 voor de groenwitten. Omdat Lugdunum een factor 3 keer zorgvuldiger dan VVZwammerdam afwerkte werd het toch 1-2 voor de Leidenaren.

Het was gezellig druk en heerlijk weer aan de Spoorlaan

VVZwammerdam had, zoals vaker, een koude start. Voor de motor op toeren kwam was het lijdzaam een kwartier lang overlopen en het goede nieuws was dat er maar 0-1 op het bord stond (score in de 6e minuut).  De verwachting op dat moment bij de supporters was 0-5 bij rust, zo dramatisch was het. Het is de Zwammerdamse ziekte al sinds een aantal jaren om zo slapjes een wedstrijd te starten. Geen snelheid, geen felheid, gelaten. Maar in de 25e minuut leefde groen-wit op. Jordi de Groot schoot nipt voorlangs. In de 37e minuut moest de Leidse doelman een enorme redding verrichten op een geplaatst schot van Justin Bons. In de laatste minuut voor rust kwam VVZwammerdam een teenlengte te kort om te scoren.
Na rust was VVZwammerdam op inzet de baas over de technische vaardige ploeg Lugdunum, zonder veel kansen te krijgen. Toch kwam er een kans voor Lugdunum in de 60e minuut en in diezelfde minuut was het alsnog raak: 0-2. Een kwartier voor tijd kreeg VVZwammerdam kort na elkaar twee grote kansen en daarna Lugdunum ook eens eentje. Het slot was voor VVZwammerdam. Met een kans in de 80e minuut en een doelpunt van Jordi de Groot in de 85e minuut. Daarna volgden nog wat schermutselingen, maar geen doelkansen.
Volgende week naar CVC Reeuwijk voor de eerste zes punten wedstrijd van dit nog kakelverse seizoen.