Nieuwerkerk – VVZwammerdam: 5 – 0

VVZwammerdam heeft de voorbereidingsperiode op de competitiestart afgesloten met een 5-0 nederlaag voor de KNVB-beker tegen Nieuwerkerk. Trainer Jack Harmsen heeft nog wel een puzzel te leggen na de oefenpotjes. Tegen de laagvliegers werd de afgelopen weken af en toe leuk gespeeld, maar tegen een degelijk Nieuwerkerk stond Damme lelijk te kijk.

Nieuwerkerk legde een uitstekend positiespel op de grasmat en gaf nergens ruimte weg. In balbezit kon Damme geen gaatjes vinden, in balverlies werd er zwak omgeschakeld en al helemaal geen druk gezet op de tegenstander. De kansenverhouding na 90 minuten was 13 voor Nieuwerkerk, 5 voor VVZwammerdam. Voeg daarbij dat Nieuwerkerk uit de eerste 4 kansen 3 keer scoorde in ongeveer het eerste half uur en het verhaal van de wedstrijd is verteld.
VVZwammerdam wisselde twee spelers in de rust, maar in de 47e minuut was het al 4-0. In de 69e minuut kwam de 5-0 op het bord. A.s. zaterdag zal tegen Blauw-Zwart, in de eerste competitiewedstrijd, blijken of het team zich kan oprichten en zich ook een beetje revancheren voor de kansloze thuisnederlaag tegen de mannen uit Wassenaar in het afgelopen seizoen, waarna VVZwammerdam in zwaar degradatiegevaar kwam.