Nieuwkoop – VVZwammerdam: 4 – 3

In een aantrekkelijke wedstrijd die eigenlijk twee winnaars zou moeten hebben gehad trok VVZwammerdam in de slotminuut aan het kortste eind. Het slot paste helemaal bij de gehele wedstrijd. Kansen over en weer, in totaal 20, 9 voor sv Nieuwkoop en 11 voor VVZwammerdam. De scheidsrechter floot uitstekend (wel veel gele kaarten voor zo’n sportieve wedstrijd) en ging voor eigen oordeel. Een pleidooi bijna voor afschaffing van grensrechters.

v.l.n.r. Ruben de Bruin, Koen Woudenberg en Donny van der Neut scoorde 2x

In de eerste helft had VVZwammerdam in het veldspel en in de kansen een duidelijk overwicht. Na een half uur stond de 1-2 ruststand op het scorebord door twee doelpunten van VVZwammerdam door de ongrijpbare Donny van der Neut. Bijna onmisbare kansen waren daarvoor geweest voor Donny zelf (1e en 21e minuut) en Justin Bons (vrije kopkansen in de 6e en de 24e minuut). Nieuwkoop had wel al gescoord in de 8e minuut en tussendoor nog twee kansen gemist. Tot de rust kregen beide teams elk nog twee halve kansen.

Na rust keerde sv Nieuwkoop de bakens en kreeg een kans in de 51e minuut. Voor VVZwammerdam was er in de  67e en in de 69e minuut geen houden aan en werd het zomaar 3-2, waar geen Nieuwkoper tot dat moment enige hoop had gehad op een positief resultaat. Daarna werd het nog gekker. Kenny Blanken kreeg een kans in minuut 72 en mocht 5 minuten later aanleggen voor een penaltie: mis. In de 88e minuut leek Bryan van Delft het punt te redden met de 3-3. Tot in de 90e minuut de scheidsrechter de beslissende fase inleidde door “iets” op het middenveld te promoveren tot vrije trap en de opvolgende fase een betwiste fase van wel of geen buitenspel beoordeelde in het voordeel van Nieuwkoop. Zuur voor VVZwammerdam, maar een opsteker voor Nieuwkoop dat een thuisoverwinning goed kon gebruiken.
Volgende week 10 december de laatste wedstrijd voor de winterstop thuis tegen de Leidse studenten van LSVV’70, …