Motto: één team, één taak

Bryan vd Nieuwendijk Jordi de Groot Lars Kremer Ole Jansze
Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn Vink Ruben de Bruin
Verzorger: Pim van Riessen

VVZwammerdam – Hillegersberg 1-0

Vooraf vreesden we na de afstraffing vorige week tegen DHC Delft (0-4), dat we de schade vooral beperkt zouden moeten houden. Misschien zijn oud 2e klassers voor ons momenteel nog een maatje te groot? Te meer omdat het erg lastig is het elftal compleet te krijgen in deze vakantieperiode.

Het grasveld lag er puik bij, maar het is natuurlijk niet ‘De Kuip’. Ook doelman Jaimy Groenen bleek bij nader inzien geblesseerd te zijn. Bas Kwakernaak in de eerste helft en Bas Verburg in de tweede helft vervingen hem prima. Maico du Chatinier keek vanaf de zijlijn in ieder geval tevreden toe. Doelman Chris van Riessen had het even te druk bij het 3e(won met 6-0 van Alphia) op het echte kunstgrasveld (lees: biljartlaken).

Ook de achterhoede was geïmproviseerd: de linksback van het 2e Rik Twaalfhoven als rechtsback, Brett van Oostrom (verhuisd naar de Molenstraat – welkom – en inmiddels overgestapt van Alphia naar Damme) daarnaast, Jeroen van Dorp letterlijk van stal gehaald op links centraal en Ole Janze, in de regel de laatste jaren ‘breaking’- spits, maar nu even als linksback.

Interviews Studio Alphen met trainer Erwin van der Zee en matchwinnaar Vince Angenent (klik hier)

Hebben we het nog niet over de assistent-scheidsrechter: Wessel Baartman. Dank je wel, Wessel. Gelukkig was Jim van Vliet weer beschikbaar op het middenveld (naast Lars en Ruben). En ‘Voorin’ het trio: Mitchell Bons, Jordi de Groot en middenvelder Derek Boot. En de bank zat net niet vol met spelers met nog te weinig trainingsuren in de benen: Koen Woudenberg, Morris van Vliet, Thijs Captein en midvoor Vince Angement (voormalig spits bij vv Woubrugge).

De eerste helft werd er prima gespeeld, tikkeltje tam, maar doelman Bas Kwakernaak had een paar prima reddingen en een mooi schot van Mitchell Bons had een beter lot verdiend. Maar in de 12e minuut begon al de spelerscarrousel: Ole geblesseerd eruit, Rik nu alsnog als linksback verder en Koen Woudenberg als rechtsback. Het lijkt er soms op dat de mannen van alles verzinnen om trainer Erwin van der Zee te testen op zijn improvisatievermogen.

Al met al een goede 1ste helft, maar de beide doelmannen hadden het niet echt druk. Vooral middenvelder Ruben de Bruin bleek inmiddels weer in goeden doen en Jim en Lars gaan zoals altijd gewoon onverstoorbaar door (inclusief een gele kaart voor Lars).

Damme had in de 2e helft de overhand en langzamerhand kwamen alle vier de wissels in het veld. Het leek er immers niet op dat we zouden worden overlopen zoals vorige week en met elkaar werd in de 80ste minuut debutant Vince Angenent in stelling gebracht en die rondde prima af en die 1-0 werd niet meer weggeven. De toeschouwers kregen nog wel een hartverzakking van een actie van doelman Bas Verburg. Maar dat bleek vooral bedoeld om ons als toeschouwers alert te houden. Hij had alles onder controle.

We hebben dus nu vijf oefenwedstrijden gespeeld tegen SCH’44, NSV’46, FC IJsselmonde, DHC Delft en het Rotterdamse Hillegersberg. Voor de wedstrijd tegen Argon konden we niet voldoende spelers in de benen krijgen. Welke conclusie moeten we daaraan verbinden? Eén van toeschouwers zei: ‘Er wordt aardig goed gespeeld. Ik ben ontzettend benieuwd naar wat er gaat gebeuren als iedereen tegelijk aanwezig en fit is?’ Best een goede vraag eigenlijk, … maar hoe dan ook hebben de jongens bewezen dat trainer Erwin van der Zee kan improviseren en dat we (1ste en 2de samen) inmiddels een brede ‘selectie’ hebben om met vertrouwen komende week te starten met de competitie thuis aan de Spoorlaan tegen vv Haastrecht. ‘Improviseren als 1ste keus’, ongetwijfeld het motto voor komend seizoen.