VVZwammerdam – Linschoten 4-2

Een buitengewoon enerverend potje met drie afgekeurde goals (twee van Jordi de Groot en één van Linschoten). Lin-schoten raakte(n) twee keer het ‘hout’ van het doel, ze schoten onze rechtsback Thijs Nulle groggy die daarmee een bal stopte die anders zeker een doelpunt was geweest, ‘man of the match’ Chris van Riessen stopte een strafschop van v.v. Linschoten en in de allerlaatste minuut had debutant Rik Twaalfhoven bijna letterlijk voor open goal zijn debuut een onvergetelijke extra glans kunnen geven. Kortom: het ook uiteindelijk 7-6 of 6-7 kunnen wezen.

Neemt niet weg dat met vlagen Damme uitstekende combinaties liet zien. Door omstandigheden moest de opstelling wat extra worden aangepast aan wat we de afgelopen 15 wedstrijden gewend waren. Dat was toch ook even wennen, dat wat duidelijk. Reijer Peters als linksbuiten was al een tijdje niet meer voorgekomen evenals Martijn Vink als linksback. Justin Bons is door zijn rode kaart van vorige week twee wedstrijden geschorst en Ruben de Bruin (normaal op 10) had andere prioriteiten. Zoals gesteld: dat was even wennen, maar desalniettemin had Damme een licht veldoverwicht. Maar was Linschoten meer dan gevaarlijk eenmaal in ons strafschopgebied. Tegen de verwachtingen in maakte Linschoten met een prachtige actie van hun aanvoerder in de 46e minuut van de 1ste helft de 0-1 en bepaalde ook daarmee de ruststand.

In de 46e minuut van de 2e helft maakte onze aanvoerder Lars Kremer de 1-1 na een uitstekende combinatie. Toeschouwers die iets eerder de rust ingingen en iets later de rust uitkwamen dachten even dat het scorebord op hol was geslagen. In de 54ste minuut had doelman Chris zijn moment van glorie; hij pakte een terecht toegekende strafschop klemvast. Jeroen van Dorp kreeg geel voor die overtreding. Ruim 10 minuten later maakte weer Lars Kremer de 2-1 en twee minuten daarna maakte reserve-aanvoerder Van Dorp zijn overtreding goed en schoot keurig de 3-1 binnen toen hij even mee naar voren sloop. Daarmee was het een gelopen race, dachten we. Na de wissels van Linschoten leken ze minder bestand tegen Damme. Maar ja, wissels brengen nu eenmaal ook een tweede adem met zich mee en na vijf minuten (72 minuut) was het toch alweer 3-2. En zou het nog ruim een kwartier billen knijpen worden. In die hectiek mocht Rik Twaalfhoven (JO19-1) zijn debuut maken – als stresstest – onder toeziend oog van zijn trotse ouders. En dat ging gelukkig prima.

In de 88ste minuut werd na een ragfijne combinatie de verlossende 4-2 gemaakt door Koen Woudenberg. Maar daarna toch nog weer een opleving van Linschoten … 4-3, maar de uitstekende jonge scheidsrechter Haasnoot (zelf ook nog voetballer op zondag) keurde die treffer af: je mag nu eenmaal in het strafschop gebied niet roepen ‘Laat maar’. Het spelletje op zich is immers al verwarrend genoeg. En toen had Rik ‘Simson’ Twaalfhoven daarna nog maar zo de 5-2 binnen kunnen schieten in de allerlaatste seconde, … … jezelf belonen heet dat in voetbaljargon.

Al met al een heerlijk voetbalmiddag in ‘Klasse 4B’ waar altijd wat te doen is en we zijn nog steeds de ploeg die het meest productief is (47 doelpunten in 16 wedstrijden). Zevenhoven lijkt op weg naar de fel begeerde 2e periodetitel en moet dan komende week thuis wel van Rohda’76 winnen. Wij mogen komende zaterdag naar v.v. Bodegraven. Onze reiskosten zijn te overzien.

Hier de link naar het verslag op de website van v.v. Linschoten