Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

VVZwammerdam – BSC’68 eindigt in 2-2

Het was een zes punten wedstrijd vanmiddag tegen BSC ’68. De ploegen wilden allebei winnen en wat duidelijker afstand nemen van de onderste regionen om zich wat vaster te nestelen in de middenmoot van de 3e Klasse A. Het werd uiteindelijk 2-2, een terechte uitslag over de hele wedstrijd gezien, waar VVZwammerdam uiteindelijk nog het meest blij mee mag zijn. Misschien zelfs wel opgelucht, want Damme kwam heel goed weg met een afgekeurde goal in het laatste kwartier.

IMG 1924 Kopie
                                     Mitchell Henkes wordt aangepakt

VVZwammerdam speelde met good old Henk van der Louw jr, die de geblesseerde keeper Wouter van Valen verving. Voor de rest de vertrouwde opstelling van de afgelopen weken. De eerste helft kenmerkte zich door verzorgd spel op het middenveld van beide partijen met nauwelijks oorlog in de beide strafschopgebieden. Grootste kans kreeg BSC door een beroerde terugspeelbal. Maar Henk voorkwam erger en wist vlak voor rust ook nog een keer zijn doel bekwaam schoon te houden. Verder was het een weinig enerverend potje in die eerste 45 minuten. Heel vervelend was het uitvallen van Sander Schmand in de 25ste minuut met een enkelblessure. Het is de vraag of de dynamische middenvelder de komende week beschikbaar is.

Een minuut of wat na rust tikte spits Toine Kremer de bal in de goal en leek het erop dat BSC alsnog door de knieën zou gaan. Maar helaas door een omschakelingsfout was het al weer heel snel 1-1. Daarmee was er in een paar minuten overigens al meer beleefd in de strafschopgebieden dan in de hele eerste helft. De beste stuurlui aan wal waren het er onderling wel over eens: VVZwammerdam liet zich teveel inzakken bij balverlies i.p.v. het afjagen van de tegenstander op de eigen helft! De scheidsrechter had bovendien wat andere inzichten dan de spelers, liet de grensrechters soms voor wat ze waren en de supporters hadden daar sowieso hun eigen gekleurde (groene) opvattingen over. Geen van de partijen had er baat bij, maar het beïnvloedde de wedstrijd behoorlijk. Inmiddels was het 2-2 geworden. Maarten van Riessen benutte een penalty nadat hij al eerder in de wedstrijd een uitstekende directe vrije trap had genomen die de BSC-keeper bekwaam uit zijn doel ranselde..

Het laatste kwartier werd het serieus billenknijpen, … de scheids keurde een goal af. Henk liet een bal door zijn vingers glippen, keepte verder een uitstekende wedstrijd en was ongetwijfeld ‘de man van de wedstrijd’. De scheids zag het door de vingers en keurde de goal gelukkig voor ons af. Daarna bleef BSC georganiseerd spelen en werd het pompen of verzuipen. Damme werkte zich ineens wel het snot voor de ogen, maar met weinig overleg. Emotionele slotminuten die zelfs na afloop nog op het terras en in de kantine tot opgewonden een-tweetjes leidde: het bleef uiteindelijk 2-2. Jammer, … maar het mooie van voetbal is dat de volgende wedstrijd altijd de belangrijkste is. #strijdenwinnen, dan maar 3 punten ophalen bij DoCoS volgende week in Leiden. Wordt vervolgd!

IMG 7465 Kopie
                 Pupil vd week Thijs Captein op de foto met Casper Regtuijt

IMG 1910 Kopie
                                               Teus de Bruin in actie