Motto:

Jaimy Groenen Kees Rijneveld Martijn de Groot Ruben de Bruin
Verzorger: Vacature

SV Gouda – VVZwammerdam : 0 – 4

SV Gouda en VVZwammerdam hebben in het verleden met enige regelmaat tegen elkaar gespeeld. Het was VVZwammerdam niet vaak gegeven met 3 punten weg te komen uit het Groenhovenpark. Dat was vandaag wel het geval en het was een uitslag die geheel conform de veldverhoudingen was. Naast de uitslag van 0 – 4 was opvallend dat VVZwammerdam zich wedstrijdfit toonde, zowel mentaal als fysiek. Alle spelers, zonder uitzondering,  toonden hun sterke punten op gedoseerde wijze. Sportief, geconcentreerd, en met een gelukkig laag zeurgehalte, wat gelijkstaat met verspilde energie en bezig zijn met de vorige actie en niet met de volgende.  Niets van dat: we keken vooruit.

In de 12e minuut opende VVZwammerdam op fraaie wijze de score. Voor het eerst sinds jaren werd er uit een corner gescoord. Koen Woudenberg nam de corner strak en met een boodschap aan de inkomende Lars Kremer. Lars kopte steenhard raak: 0-1. In de 30e minuut gaf onze aanvoerder Lars Kremer weer eens een demonstratie van hoe je een vrije trap neemt: 0-2. Daarmee stond de ruststand vast. Onder de uitstekende leiding van de scheidsrechter ging Gouda in het begin van de tweede helft een paar keer gevaarlijk op de alert keepende Emiel Samsom af. Buitenspel en onhandigheid stonden SV Gouda een tegentreffer in de weg. Anders verliep het VVZwammerdam. Daniel van Leeuwen kreeg twee maal de kans aan te leggen in 1 aanval. Dan is het zeker raak: 0-3. Het slotakkoord was weer voor Daniel van Leeuwen die op haast onzichtbare wijze de 0-4 van Donny van der Neut voorbereidde. Al met al een onderhoudende pot voetbal. Nog te vroeg om een voorspelling te wagen over de competitie. Daar staan wel heel sterke tegenstanders te wachten. Voorlopig richten we ons op de beker. Een overwinning tegen Siveo’60 volgende week thuis betekent dat we meer dan waarschijnlijk doorgaan naar de volgende ronde. En nog iets: er waren wel heel veel VVZwammerdamsupporters bij SV Gouda. Zij zijn volgende keer ook welkom bij de persconferentie in het clubhuis van VVZwammerdam na afloop.