vv Linschoten – VVZwammerdam 0-3

Linschoten is geen eenvoudige tegenstander. Fysiek sterk en een goede conditie. Ze zaten er letterlijk bovenop en daar hadden we aanvankelijk niet het juiste antwoord op. Maar uiteindelijk werd het toch nog een relatief ruime 0-3 overwinning. NSV’46 (2-2), Kamerik (5-3) en VEP (1-1) hadden punten gemorst tegen Linschoten. SCH’44 (1-0) en Nicolaas Boys (2-1) hadden nipt gewonnen en alleen vv Bodegraven stuurde de Linschotenaren met een ‘ruime’ 2-0 overwinning terug naar huis. Een stugge ploeg dus en dat maakte ze het eerste half uur ook meer dan duidelijk.

Na een kwartier moest Jeroen van Dorp met een blessure het veld al ruimen en vulde Nick van den Berg zijn positie centraal achterin op. Na een halfuur moest er ook een speler van Linschoten van het veld worden gedragen. Maar in de 35ste minuut brak Jordi de Groot de ban (1-0). Linschoten liet ons lekker in balbezit op onze eigen helft, maar zodra de middenlijn werd overgestoken werden ‘onze jongens’ door ‘de mannen’ van Rood-Wit fel op de huid gezeten.

12 minuten na rust schoot Morris van Vliet een directe vrije trap prachtig en onhoudbaar in de kruising (2-0). Maar ze gaven niet op en begonnen in toenemende mate hun frustraties te uiten richting scheidsrechter. Dit bleek niet zo slim, daardoor ontliepen we vermoedelijk een rode kaart. Inmiddels hadden we drie verse wissels ingebracht: Mitchell, Thijs en Mark en in de laatste 20 minuten kwam Linschoten er niet meer aan te pas. Jordi de Groot maakte nog een 3e en een 4e goal. Maar die laatste werd (terecht) afgekeurd wegens buitenspel. Zeven wedstrijden achtereen ongeslagen (21 punten).

Komende zaterdag in Zegveld tegen Siveo’60! We zijn echter weerbaar: (1) tegen SCH’44 kenden we veerkracht en (2) door het ‘geweld’ van Linschoten werden we niet van de wijs gebracht. Ook als het niet loopt zoals we willen, maken we toch nog drie doelpunten en daarmee van de nood een deugd. Dream Big, Work Hard, Stay Humble. …. nog steeds op koers voor de 1ste periodetitel. Volg de wedstrijd zaterdag aanstaan de live via Twitter! @vvzwammerdam.

• Hoe is het met de besmettingen ondertussen?
    • Besmettingen op 25/09:   1.592 (Speeldag 1)
    • Besmettingen op 02/10:   1.658 (Speeldag 2)
    • Besmettingen op 09/10:   2.520 (Speeldag 3)
    • Besmettingen op 16/10:    3.737 (Speeldag 4)