vv Kamerik – VVZwammerdam 0 – 3

VVZwammerdam heeft in de uitwedstrijd tegen Kamerik een drietal barrieres, deels zelf opgeworpen, overwonnen. Ten eerste was er Kamerik, maar die werd al in de eerste helft met een treffer door Jordi de Groot op de 0-1 getrakteerd  In de tweede plaats stond VVZwammerdam zichzelf in de weg door teveel commentaar op de leiding, maar Koen Woudenberg trok er alleen tussenuit en scoorde de 0-2. En verder werkte de arbiter nog steeds niet erg mee, maar VVZwammerdam maakte op eigen kracht via Thomas Engelberts de 0-3.

De wedstrijd begon iets later omdat de grensrechter van VVZwammerdam niet was gearriveerd en een invaller moest worden opgetrommeld. VVZwammerdam speelde verzorgder dan de thuisploeg en kreeg enkele kansen. Al in de 1e minuut had het 0-1 moeten staan. In de 34e minuut kapte Jordi de Groot zich goed vrij en schoot laag in: 0-1. Kamerik kwam alleen met wat lange ballen op de helft van VVZwammerdam.

Na rust werd de wedstrijd steeds rommeliger. Na commentaar op de leiding werd Jordi de Groot na twee keer geel van het veld gezonden. Terwijl VVZwammerdam doelman Kaj van den Heuvel steeds duidelijker de man of the match werd bij de groen-witten, brak VVZwammerdam steeds gevaarlijker uit, ondanks de 10 tegen 11 situatie. Doelpunten in de 77e en 93e minuut bezorgden VVZwammerdam de verdiende zege.

Volgende week uit naar Sportief om de 4e plaats te consolideren.