VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

Vrouwen winnen van Ter Leede

In het vrouwenvoetbal kom je soms prachtige affiches tegen die we die bij de mannen nooit tegenkomen: Quick Boys – VVZwammerdam bijvoorbeeld of zoals vandaag Ter Leede – VVZwammerdam. De vrouwen van Ter Leede zijn o.a. vier keer kampioen geworden van Nederland en werden afgelopen seizoen kampioen van de Topklasse. Ter Leede verzamelt talent onder vrouwen zoals ook ARC en Alphense Boys dat in de regio doen onder de junioren. Wij speelden echter tegen het 3e, maar op het veld naast ons speelde Ter Leede VR1. Dezelfde ambiance als er een 1ste heren speelt, tribune, ruim 100 toeschouwers, muziek (‘Simply the best’, Tina Turner), fotografen, etc. en in de kantine al die KNVB-kampioensschalen die we kennen van de TV. Het hoofdveld is van kunstgras, maar ook wij speelden op kunstgras en de wedstrijd begon om 14.30 uur (zoals het hoort).

11 TerLeedeVR3 VVZVR1 1 3 Kopie
                  Daisy had mentaal een moeilijke middag: geen bal te doen

De eerste aanval van Ter Leede was gelijk al raak. In een paar seconden met 1-0 achter. Het bleek een lastige middag te worden tegen deze taaie tegenstander. Ter Leede speelde compact en nagenoeg de hele wedstrijd met 8 vrouwen achter de bal. Je zou kunnen zeggen dat onze dames ze constant onder druk wisten te zetten, maar het leek ook wel een bewuste tactiek. Gokken op de counter, dat lukte al in de eerste 10 seconden van de wedstrijd en dan heb ruim 89 minuten om dat nog een keer te laten lukken. Het duurde tot de 35e minuut voordat Anne Zuidam een bres wist te slaan in de verdediging. Met een mooi afstandsschot verschalkte ze de uitstekende keepster. 1-1 was ook de ruststand en daar viel niet veel op af te dingen.

Met vier wissels drukte in de 2e helft Damme Ter Leede nog verder terug op de eigen helft. Onze keepster had letterlijk geen bal te doen in de tweede helft, maar het kostte de spitsen veel moeite nogmaals het net te vinden. Britt van der Heijden schoot meer dan prachtig een voorzet in, maar toevallig recht in de handen van de keepster. Onze spitsen Martine Koole, Anne Zuidam en Kirsten van Asselt grossierden in schoten op paal, lat, onderkant lat en binnenkant paal. Maar gelukkig trof Martine Koole toch nog tussendoor twee keer het doel in de 52e en 77e minuut, waardoor er een meer dan terechte uitslag op het digitale formulier kon worden ingetikt.

Een dubbelgevoel: je wint meer dan terecht met 1-3, had met 1-8 ook gekund als die vele schoten op paal en lat er wel in waren gegaan en uiteindelijk dolblij dat het toch niet 1-1 is gebleven. Volgende week de topper tegen DWO VR1 om 12.00 uur thuis aan de Spoorlaan. Worden vast ook 100 toeschouwers! Simply the best, … goed idee!.

{youtube}vx4UZfzJFQo{/youtube}

12 TerLeedeVR3 VVZVR1 1 3 Kopie
                                       Manouk had het wel lekker druk
13 TerLeedeVR3 VVZVR1 1 3 Kopie