VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

Weer eens een zevenklapper van VR1

Met de nodige personele problemen vertrok VR1 afgelopen zaterdag naar Forum Sport in Voorburg. Zo’n club waar de voorzitter zelf nog fluit, maar toch al wel 1.250 leden heeft, drie kunstgrasvelden en waarbij je op de website ook als bezoekende club op vrijdagavond al kunt lezen welke kleedkamer je hebt (idee-tje?).

03 ForumSportVR1 uit 1 7 Kopie
    Kirsten van Asselt was in bloedvorm zaterdag tegen Forum Sport in Voorburg

Forum Sport VR1 staat stijf onderaan met nul punten en dan wil je natuurlijk helemaal niet verliezen. Maar eens haalt zo’n ploeg natuurlijk ook punten en zou dat zijn tegen onze gemankeerde ploeg? Met Martine en Kim voorin werd gestart, met aan de kant allemaal brekebeentjes met pijntjes als reserve’s. De normale spitsen Lisa en Anne stonden als laatste vrouw respectievelijk rechtshalf. Roeien met de riemen die wel beschikbaar waren, verder de vaste afspraken: afjagen op eigen helft en zorgen dat je in de eerste 10 minuten scoort. Het klinkt simpel … en dat was het ook (dit keer).

In de 7e minuut scoorde Kim Kleijn op een strakke lage voorzet van Martine Koole de 0-1 en na een half uur scoorde midmid Kirsten van Asselt met een droge knal de 0-2. Kirsten schoot ook al twee keer op de lat, maar i.p.v. 0-4 was het met de rust een schamele 1-2. De enige aanval van Forum Sport leidde tot een doelpunt. Met een prachtige boog werd de ver voor de goal staande keepster Daisy Streefland gepasseerd. Het veldoverwicht vertaalde zich niet in een verdiende ruimere voorsprong.

In de rust was het gewoon nog eens de afspraken bevestigen. Gas erop, de tegenstander krijgt vast conditieproblemen, maak het veld breed en gelijk fel uit de startblokken. De stoomlok denderde verder: in de 48ste minuut schoot nu Martine Koole eerst nog op de deklat, maar twee minuten laten trof ze wel fraai het doel. En weer drie minuten later schot Kirsten, nu net onder deklat zeer fraai de 1-4 naar binnen. Invalster Britt van der Heijden maakte een kwartier na rust op een heerlijke diagonale pass van Kirsten de 1-5. Forum Sport VR1 was ondertussen helemaal de weg kwijt: Anne Zuidam schoot van 30 meter stijf onder de lat de 1-6 binnen en in de 70ste minuut maakte aanvoerster Marjolein van der Post de zevenklapper vol. Daarmee was de honger van de dames soms letterlijk (Karlijn) en in ieder geval figuurlijk wel gestild. De laatste 20 minuten was er ruimte voor de bal risicoloos rondtikken. De teller ‘latje schieten’ bleef staan op maar liefst vijf stuks. Na twee opeenvolgende nederlagen zijn de dames terug in het linker rijtje en mogen weer omhoog kijken. Siveo’ 60 is zaterdag aanstaande de volgende tegenstander in Damme om 12.00 uur. Be there, kun je gelijk brunchen in het clubgebouw.

01 ForumSportVR1 uit 1 7 Kopie
                         Kim Klapband swingt weg naar een prachtige 1ste goal

02 ForumSportVR1 uit 1 7 Kopie
                          Fleur is niet te houden als ze eenmaal op snelheid ligt

04 ForumSportVR1 uit 1 7 Kopie
Aanvoerster Marjolein van der Post maakte de zevenklapper vol in 70ste min.

Programma VR1