VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 deelt punten met Linschoten

De uitwedstrijd bij en tegen Linschoten was verplaatst naar dinsdagavond 6 februari om 20.00 uur. Terwijl half Nederland zich opmaakte voor het schaatsseizoen moesten de Damse dames aantreden in de vrieskou en dat ook nog met een gemankeerd elftal. De ziekenboeg is inmiddels volgestroomd met geblesseerden: Martine Koole, Karlijn van Dorp, Jesca de Jong (wel supporting!), Britt van der Heijden en Kayleigh Jansen behoren tot de langdurig geblesseerden. Frouk Verburg, Elske de Pater en Daisy Streefland hadden studie en/of werkverplichtingen. Zodoende had coach Patrick van der Meer de beschikking over de volgende dames: Op doel de behoorlijke zieke, maar o zo taaie Leonie Uittenbogaard, met voor haar Gwyneth Wolfert en Lisa Zuidam. Op de backs Suzanne van der Voorst en Kirsten van Asselt. Op het middenveld de drie harde buffels: Manouk Sloothaak, Marjolein van der Post en Sietske Hoogeveen. Voorin op de flanken Deborah van der Meer en Anne Zuidam en in de spits Zita Vis. Op de bank een nieuw gezicht: Maaike van Eijk, die gelijk een flinke schare fans wist mee te krijgen.

VVZwammerdam startte uitstekend tegen de toch gevaarlijke subtopper Linschoten. Er werd vroeg druk gezet en Linschoten werd achteruit gedrongen en moest zich beperken tot counteren. Een prachtige steekpass van Marjolein van der Post kwam bij Deborah van der Meer terecht. Deze speelde de bal iets te ver voor zich uit, waardoor zij niet kon afdrukken. Verderop in de wedstrijd had Deborah van der Meer nog een mooi schot, maar deze werd knap uit de hoek geranseld door de keepster van Linschoten. Achterin was het af en toe even oppassen geblazen. Een keer dreigde de spits van Linschoten door te breken, maar Suzanne van der Voorst wist net op tijd de bal weg te peren. Buitenspelsituaties werden door uw vlaggende reporter op waarde geschat, zij het tevergeefs. De arbiter had een geheel eigen visie op assistentie. Hoewel de Damse dames beduidend beter waren, bleef de beloning uit. Zodoende werd de brilstand de ruststand (0-0).

Na rust bleek vv Linschoten nog wat in petto te hebben. De rood-witte dames zette nu VVZwammerdam onder druk en wist daarbij een aantal goede kansen te verkrijgen. De organisatie bij de groen-witte dames was nu even helemaal zoek. Linschoten schoot nog een keer op de lat, maar wist het offensief niet scorend af te sluiten. Na deze storm, ging de wedstrijd weer gelijk op. Inmiddels was Maaike van Eijk niet onverdienstelijk ingevallen. Het spel veranderde ondertussen wel naar een wat slordiger wedstrijdbeeld, voornamelijk veroorzaakt door vermoeidheid en blessures. Als geknakte korenaren vielen de dames der beider elftallen neer. Gevolg was dat er veel blessurebehandelingen werden verricht en de blessuretijd op zou lopen. Met alle consequenties van dien. De wedstrijd leek doelpuntloos te gaan eindigen, maar het venijn bleek in de staart te zitten. In de 88e minuut kreeg Anne Zuidam het op haar heupen. Na enkele mislukte pogingen wist zij nu een beauty van een afstandsschot over de keepster te plaatsen, 0-1! Met nog luttele minuten op de klok leek Zwammerdam alsnog op een overwinning af te stevenen. Het vergat alleen te voetballen en holde achteruit. Dat gaf Linschoten nog hoop op een gelijkmaker. Uit een afvallende bal wist de spits van Linschoten eveneens een prachtige goal te maken. Van ruime afstand schoot zij over de goed keepende Leonie Uittenbogaard heen, 1-1. Zo viel diep in blessuretijd de deksel op de Damse neus.

Over de gehele wedstrijd gezien was de 1-1 een redelijke afspiegeling van de wedstrijd. Het is cliché, maar als je vlak voor tijd voorkomt, mag je het eigenlijk niet meer weggeven. Afijn, aan de werklust heeft het zeker niet gelegen. De dames waren snel uit de kleedkamers, welke de gelijkenis met een Siberisch strafkamp moeiteloos konden doorstaan. Thuis douchen was het devies. Volgende keer beter! En merkwaardig genoeg staan onze vrouwen toch weer stiekem op plaats nr 1. (zie hiernaast).

Met sportieve groet,

De vlaggende reporter