VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 is de ‘Winterkoningin’

In een weekend vol guur weer en bijbehorende afgelastingen, mochten de vrouwen van VVZwammerdam wel aantreden i tegen Sportlust’46 in Woerden. Medekoploper Hazerswoudse Boys mag dan minder verliespunten hebben, VVZwammerdam heeft hen vorige week laten zien dat het nog altijd meedoet. Sterker nog: de dames uit Hazerswoude kwamen dit weekend niet in actie en dus kon Zwammerdam bij een overwinning worden gekroond als Herbstmeister. Overigens namen de dames van RCL daar nog een voorschot op. Voor het eindresultaat van Sportlust’46 – Zwammerdam mochten zij zich nog even koploper noemen.

Traditioneel is de uitwedstrijd in Woerden geen eenvoudige. Zelden een vereniging meegemaakt die zijn clubnaam zo weinig eer aandoet als Sportlust. De lust ontgaat je doorgaans. Afijn coach Patrick van der Meer stuurde aan op een mooie klinische overwinning. Daarvoor kwam hij tot de volgende opstelling: Daisy Streefland op doel, daarvoor geposteerd stonden Gwyneth Wolfert, Kirsten van Asselt, Leonie Uittenbogaard en Jesca de Jong. Op het middenveld Manouk Sloothaak, Suzanne van der Voorst en Elske de Pater. Voorin Deborah van der Meer, met Anne Zuidam en Zita Vis aan de zijkanten. Lisa Zuidam en Martine Koole stonden klaar als wissel. De geblesseerde Karlijn van Dorp en Frouk Verburg moedigden hun meiden aan.

Na een wat natte en gure start van de wedstrijd wist Zwammerdam het spel snel naar zich toe te trekken. Het viel op dat de keepster van Sportlust regelmatig ver voor haar goal stond. Dat had Anne Zuidam ook door en met een gevoelige lob verschalkte zij de keepster, 0-1! Een mooie goal en een fijne start van de wedstrijd. Sportlust liet zich ook niet onbetuigd en beschikte vooral in de voorhoede over een aantal behendige speelsters. Daisy Streefland en haar verdedigsters gaven echter geen krimp. Aan de andere kant lobte ook Deborah van der Meer de bal van afstand over de keepster, alleen ging deze poging net naast de goal. Anne Zuidam kwam nog een keer in de buurt van de 0-2 maar wist deze kans niet te verzilveren. Zodoende bleef de ruststand steken op 0-1.
De tweede helft zou veel meer goals brengen. Na een wat rommelige start zorgde Deborah van der Meer voor wat meer rust door de bal van ruime afstand over de keepster heen te schieten, 0-2! Een mooie goal. Vijf minuten later gooide diezelfde Deborah van der Meer de wedstrijd op slot door, na een mooie combinatie met Martine Koole, de bal strak in te schieten, 0-3! Vanaf de aftrap vrijwel gelijk gevolgd door weer een mooie goal van Anne Zuidam. Jawel, het was weer een lob… 0-4! In korte tijd had Zwammerdam de klus geklaard. Sportlust wist echter nog wat terug te doen. Na wat onsamenhangend uitverdedigen, wist de lange spits de bal hard in de hoek te schieten, 1-4! Dat leek een eretreffer te zijn. Deborah van der Meer wilde ook nog een eretreffer, eentje die de hattrick zou volmaken. Met een leep schot laag over de grond wist zij de keepster te verrassen, 1-5! Daarmee was de eindstand nog altijd niet bereikt. Sportlust wist een tweede eretreffer te produceren en scoorde knap de 2-5! Ondertussen werd Martine Koole nog even uit de wedstrijd geschopt. Niet lang daarna gevolgd door een afstandsschot van Sportlust dat op de kruising uiteen spatte. Zodoende bleef de stand bij fulltime op 2-5 staan.
Een prima overwinning tegen een weliswaar niet al te hoog geklasseerde maar toch stugge tegenstander. Met het scorend vermogen zit het wel goed, er zijn natuurlijk altijd puntjes op de i te zetten. Hoewel het team als geheel goed heeft gespeeld, verdienen de harde werkers op het middenveld (Manouk Sloothaak, Elske de Pater en Suzanne van der Voorst) nog wel een pluim voor hun tomeloze inzet. Volgende week staat de tweede ronde van de KNVB-beker op het programma. Wij mogen dan Rijnvogels VR3 verwelkomen op ons complex. U bent van harte welkom.

Tot zover,

De vlaggende reporter