VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 wint thriller

Afgelopen zaterdag stond er een absolute kraker op het programma: het nog zonder puntverlies zijnde Hazerswoudse Boys VR1 was te gast bij naaste belager Zwammerdam VR1. Wilde de Damse dames nog iets van het seizoen maken, moest er vandaag gewonnen worden. Coach Patrick van der Meer beschikte over een ruime selectie om die klus te gaan klaren. Vooraf ging het hele spul nog op de foto, samen met de sponsors, die weer voor prachtig mooie trainingsjacks en voetbaltassen hadden gezorgd. In een mistig decor was het de taak van arbiter Jozef Kindt om deze wedstrijd in goede banen te leiden.

Wat de coach vooraf heeft ingefluisterd bij zijn dames is niet geheel duidelijk voor de vlaggende reporter (ditmaal omgedoopt tot de barkeepende reporter). In ieder geval had het resultaat. Een fel jagend VVZwammerdam zette gelijk druk naar voren. Een mooi steekpassje van Lisa Zuidam kwam terecht bij Martine Koole. Deze wist zich tussen verdedigster en keepster in te wurmen en lobte de bal prachtig over de verbouwereerde keepster heen, 1-0! Binnen een minuut pegelde Martine Koole ook de 2-0 binnen. Een bliksemstart. Hazerswoudse Boys herstelde zich daarna snel. Een mooie, echt van afstand, verdween over keepster Kayleigh Jansen, maar ging net naast. Niet lang daarna toch gevolgd door de anschlusstor, na een snelle omschakeling van Hazerswoudse Boys. 2-1. Tot overmaat van ramp kwam ook de gelijkmaker op het bord en leek de wedstrijd in zijn geheel te kantelen. De goal van Hazerswoudse Boys werd door kenner Sander Schmandt omschreven als ‘een gewoon goaltje’. Wat een poëet is die man. 2-2 leek de ruststand te gaan worden, maar daar dacht Lisa Zuidam heel anders over. Een schijnbaar afgeslagen aanval bracht de bal bij haar en randje zestien knalde zij de bal kiezelhard in het dak van de goal, 3-2!

Daarmee was de ruststand bereikt, maar een offensief van Hazerswoudse Boys was te verwachten. De zwart-witte dames wilde hun koplopersstatus waar maken. Dat ging niet zonder slag of stoot, zo was eerder al Frouk Verburg bij een kopduel geblesseerd geraakt aan haar neus en kleurde haar kleding snel rood. Zwammerdam toonde zich echter onverzettelijk en wist de punten over de streep te trekken. Coach Patrick van der Meer is in 90 minuten vijf jaar ouder geworden, maar kan terug kijken op een schitterende teamprestatie.

De competitie is weer enigszins opengebroken en VVZwammerdam VR1 weer in de winning mood. Wie weet wat de rest van het seizoen gaat brengen?

Tot zover de barkeepende reporter (met dank aan Kevin en Kim voor het betere vlagwerk)

Verstuurd vanaf mijn iPad

Programma VR1