VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 op dreef (0-4)

De uitwedstrijd tegen het lager geklasseerde SJZ in Zoeterwoude diende als opmaat voor de kraker tegen Hazerswoudse Boys volgende week. SJZ had daar overigens vorige week met klein verschil van verloren, dus van onderschatting kon geen sprake zijn. Coach Patrick van der Meer beschikte over de volgende dames die de klus moesten klaren. Op doel Daisy Streefland, met voor haar Frouk Verburg, Gwyneth Wolfert, Suzanne van der Voorst en Jesca de Jong. Op het middenveld een blok van drie bestaande uit Britt van der Heijden, Deborah van der Meer en Lisa Zuidam. Voorin moest het gevaar komen van Martine Koole, Kirsten van Asselt en Anne Zuidam. Dan stonden Zita Vis en Leonie Uittenbogaard klaar. In de tweede helft nog aangevuld met Manouk Sloothaak.

Het decor waarin deze wedstrijd zich zou afspelen bestond uit een plat kunstgrasveld en een waterkoude wind. De wedstrijd stelde echter niet teleur. SJZ bleek een veel betere tegenstander dan de ranglijst deed vermoeden. Een ploeg met een heldere en uitgekookte spelvisie. Snelle en behendige speelsters die geregeld de aanval kozen. Gelukkig was VVZwammerdam zaterdag goed in vorm. Na een kwartiertje aftasten trok Zwammerdam het spel meer naar zich toe. Er werd meer gezocht naar combinatievoetbal en dat leverde gelijk resultaat op. Een mooi een-tweetje tussen Martine Koole en Deborah van der Meer zette die laatste alleen voor de keeper. Deborah bleef koel en schoot de bal strak langs de keepster, 0-1! Zoals afgesproken in de wedstrijdbespreking, ging Zwammerdam op zoek naar meer treffers. Martine Koole raakte met een mooi schot de lat en ook Anne Zuidam kreeg een mooie voorzet van haar zus Lisa net niet tussen de palen. Zodoende bleef de ruststand op 0-1 steken.

De tweede helft liet SJZ niet onbetuigd, de dames gingen actief op zoek naar de gelijkmaker. De Damse verdediging was vandaag echter in bloedvorm. Er werd uitstekend en scherp verdedigd. Het meeste gevaar kwam uit de corners, maar ook daar wist Zwammerdam zich, zij het soms met moeite, uit te worstelen. Al snel zou de belangrijke 0-2 vallen. Anne Zuidam wist zich weer eens van haar tegenstander te ontdoen en knalde de bal diagonaal richting goal. De keepster kreeg de bal niet onder controle en Kirsten van Asselt was er als de kippen bij om de 0-2 binnen te tikken. Gevolgd door een hele mooie aanval met een diepe bal van Deborah van der Meer op Martine Koole, die alleen voor de keepster meedogenloos binnen schoot, 0-3! Het valt SJZ te prijzen dat de ploeg bleef aanvallen, maar de wedstrijd was gespeeld. De arbiter had er echter zin in en trok er flink wat tijd bij. Dan maar de 0-4 maken moet Deborah van der Meer hebben gedacht. Nadat zij eerder de paal had geraakt, knalde zij nu vlak voor tijd, met een mooi diagonaal schot, de bal in de touwen, 0-4! Hiermee was de eindstand bereikt.

Conclusie van dit weekend is dat VVZwammerdam een mooie pot heeft gespeeld. Alle linies speelden goed vandaag. De nul is gehouden en er is redelijk efficiënt met kansen omgesprongen. Kortom, een goede generale voor de topper volgende week. Zwammerdam VR1 – Hazerswoudse Boys VR1 12.00 aan de Spoorlaan. Komt dat zien! Komt dat zien!

Tot zover,

De vlaggende reporter