VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 bekert (ook) verder

Na de zegereeks in de competitie mocht VVZwammerdam vandaag aantreden tegen Kagia voor de beker. Eerdere bekerduels tegen ROAC en Alphia leverde ruime zeges op. Kagia was in het vorige seizoen in onze competitie een laagvlieger, maar wel een waar VVZwammerdam twee keer niet van wist te winnen. Van onderschatting kan en mag dus geen sprake zijn. Coach Patrick van der Meer had voor vandaag een verrassing in petto. Leider Peter Kranenburg kon na een lang ziekbed weer aansluiten om de wedstrijd te bekijken.

De wedstrijdselectie zag er als volgt uit: Kayleigh Jansen op de goal, met voor haar Karlijn van Dorp, Frouk Verburg, Jesca de Jong en Leonie Uittenbogaart. Op het middenveld Sietske Hoogeveen, Marjolein van der Post en Manouk Sloothaak. Voorin stonden Anne Zuidam, Martine Koole en Kirsten van Asselt. Als wissel stonden klaar: Suzanne van der Voorst, Elske de Pater en Zita Vis. De wedstrijd stond onder de kundige leiding van dhr. Van Beek.

VVZwammerdam liet van meet af aan zien dat het snel op voorsprong wilde komen. De keepster van Kagia was vorig jaar een flinke sta in de weg, maar werkte dit keer mee aan een snelle openingstreffer. Een hard schot van Martine Koole werd door haar niet goed verwerkt en de bal rolde het doel in. 1-0! Er werd erg goed gevoetbald. Veel combinaties en vrijwel geen enkel onnodig balverlies. Kagia bezweek onder deze druk en het was Kirsten van Asselt die een mooi aanval via Manouk Sloothaak wist af te ronden, 2-0! Uiteindelijk bepaalde Anne Zuidam de ruststand door attent te reageren op een rebound, 3-0 een uitstekende eerste helft en een ruime voorsprong.

De tweede helft liet VVZwammerdam de bal het werk doen en Kagia wilde daar weinig aan veranderen. De wedstrijd werd wat meer statisch. Kagia kon niet en Zwammerdam hoefde niet. Toch wist Zwammerdam de score op te voeren via Martine Koole die een fraaie solo wist af te ronden. 4-0! Wat opviel was dat Zwammerdam geconcentreerd bleef voetballen en de achterhoede heerste in balbezit. Er werden geen kansen weggegeven, zodat de heilige nul niet in gevaar kwam.

Kagia was een ideale en overigens ook zeer sportieve tegenstander gebleken. Zwammerdam bekert verder, net als vorig jaar. Toen wist het de halve finales te bereiken. Op twee fronten heeft Zwammerdam tot nu toe een 100% score!

Tot zover,

De vlaggende reporter