VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 rekent in 1e helft af met BSC’68

Hoewel Sinterklaas alweer bijna in aantocht is, werd er afgelopen zaterdag onder welhaast zomerse omstandigheden de vierde competitiewedstrijd gespeeld. Met een ruime selectie kon coach Patrick van der Meer gaan sleutelen aan een winnend team. Het was zaak om tegen het laaggeklasseerde BSC eens goed aan het doelsaldo te gaan werken. Arbiter Jan van Dorp, zelf een verfijnde en zachtmoedige voetballer geweest, floot om 12.00 voor de aftrap. Het verslag wat nu volgt is wat korter dan gebruikelijk, daar de vlaggende reporter tijdens de wedstrijd nog bardienst had. Een primeur voor het Zwammerdams damesvoetbal was de aanwezigheid van een pupil van de week. Anouk Poortvliet uit het elftal onder 13 was deze dag de mascotte. In de warming up bleek zij ook een aanstormend talent te zijn.

Na een wat stug begin, begon de Zwammerdamtrein te lopen. Deborah van der Meer tekende voor de 1-0 na een mooie assist van Martine Koole. Niet lang daarna gevolgd door een penalty, waarvan de toedracht als discutabel werd omschreven, die door Deborah van der Meer werd benut, 2-0. Een fraaie solo van Martine Koole leverde de 3-0 op. Kirsten van Asselt liet zich eveneens niet onbetuigd en scoorde de 4-0. Anne Zuidam die dit keer vanuit het middenveld opereerde, wist de 5-0 te maken en Deborah van der Meer maakte (via de tegenstander?) de 6-0. Een prima ruststand dus.

Na rust moest de score worden opgevoerd. BSC wilde daar logischerwijs niet aan meewerken en verviel in een wat hardere speelstijl. Daar ging Zwammerdam in mee en er ontstond een vervelend duel, waarbij zowel verbaal als fysiek de grens werd opgezocht. Dat kwam het kijkspel bepaald niet ten goede. Aan het begin van de tweede helft werden er genoeg kansen gecreëerd, maar stond het vizier niet op scherp. Naarmate de wedstrijd vorderde werd het spel almaar slechter en leek een monsterscore uit zicht. Martine Koole wist toch nog, met een fraaie en subtiele goal, de score op te voeren naar 7-0. Daarmee was de eindstand bereikt.

De les van vandaag was dat de dames zich niet moeten laten opfokken door een mindere tegenstander en gewoon het eigen spelletje moeten spelen. Gelukkig zijn er geen negatieve consequenties en blijft Zwammerdam lijstaanvoerder. Er werd nog even nageborreld en pupil van de week Anouk kreeg nog een bal met alle namen van het dameselftal.

Volgende week wacht Kagia voor de beker.

Tot zover,

De vlaggende reporter