VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 behoudt koppositie

Coach Patrick van der Meer, toch echt zelfverklaard Ajacied, benoemde het al in de voorbespreking… Wat als we kunnen starten als Feyenoord vorig jaar? Dat zou mooi zijn.  Met inmiddels twee zeges op zak, kon vandaag de derde overwinning worden geboekt op Be Fair in Waddinxveen. Met een selectie van 15 speelsters reisde de Damse dames af naar het mooie sportcomplex van de zwartwitten. Het weer daarentegen stemde tot minder vreugde. De wedstrijd moest worden afgewerkt onder gure omstandigheden op een stroef kunstgrasveld.

Vrouwen behouden koppositie (door de regen geen beelden)

Dat moest gaan gebeuren met Kayleigh Jansen op de goal, centraal achterin Frouk Verburg, Deborah van der Meer en op de backs Leonie Uittenbogaard en Jesca de Jong. Het middenveld werd bezet door Zita Vis, Sietske Hoogeveen en Marjolein van der Post. Voorin speelden Kirsten van Asselt, Lisa Zuidam en Martine Koole. Op de bank mochten Anne Zuidam, Daisy Streefland, Suzanne van der Voorst en Elske de Pater.

Eenvoudig ging deze wedstrijd bepaald niet. Be Fair speelde vanuit een goede organisatie en hield de ruimtes waar mogelijk klein. VVZwammerdam probeerde hoog druk te zetten, maar slaagde daar niet altijd in. Achterin stond het goed en werd er degelijk opgebouwd. De wedstrijd was onder controle. Het aantal kansen was echter te gering. Een paar schoten van afstand leverde weinig gevaar op voor de Waddinxveense dames. Echt goede kansen waren er voor Kirsten van Asselt en Martine Koole die van dichtbij niet wisten te scoren. De inmiddels ingevallen Anne Zuidam was eveneens dichtbij, maar raakte de paal. Zodoende was er de brilstand (0-0) bij rust.

De tweede helft klaarde het weer wat op en hadden de dames de wind mee. De tegenstander werd steeds meer vastgezet en het was wachten op de openingstreffer. Uiteindelijk zou deze er komen in de vorm van een penalty. Kirsten van Asselt wist zich aan haar tegenstander te onttrekken en stoomde op de goal af. De verdedigster trok nogal opzichtig aan de noodrem en de arbiter wees gedecideerd naar de stip. Deborah van der Meer schoot hard raak, 0-1! Gelijk vanaf de aftrap veroverde Martine Koole de bal en slalomde door de Waddinxveense defensie, helaas zonder doelpunt. Niet lang daarna was het dan alsnog raak. Martine Koole schoot hard en laag onder de keepster door, 0-2. Zwammerdam kreeg daarna nog een aantal goede kansen om de score uit te breiden, maar wist deze niet te benutten, ondermeer door knap keeperswerk van de Be Fair-doelvrouw. Die ploeg probeerde nog een slotoffensief te komen en was een paar keer dichtbij een aansluitingstreffer. De eindstand was bereikt.

Ondanks de stroeve start heeft deze wedstrijd een regelmatige overwinning opgeleverd. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen het laaggeklasseerde BSC’68. Zonder de tegenstander dan te onderschatten, zou de reeks van overwinningen dan tot 4 kunnen worden gebracht. Op 21 oktober is er een bekerintermezzo tegen Kagia en dan volgt 28 oktober de kraker tegen het nu eveneens ongeslagen vv Linschoten.

Wordt vervolgd!

De vlaggende reporter