VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 wint ook de 2e bekerwedstrijd

Twee weken geleden boekte de Damse dames een eclatante overwinning op Alphia VR1. Het werd maar liefst 0-11. Deze zaterdag stond er een wat sterkere tegenstander op het veld. De dames van ROAC hebben vorig seizoen bewezen het de VVZ-dames goed lastig te kunnen maken. In hun vorige wedstrijd hadden de dames uit Rijpwetering gehakt gemaakt van Kagia (6-1) een ploeg waartegen Zwammerdam vorig seizoen twee keer op een gelijkspel bleef steken. Zwammerdam was dus gewaarschuwd.

Gelukkig zijn er bij VVZwammerdam genoeg nieuwe aanwinsten te bewonderen. Zo versterkten Gwyneth Wolfert en Suzanne van der Voorst de gelederen in de achterhoede. Gelegenheidskeepster was Zita Vis, daar vaste goalie (toch weer teruggekeerd) Kayleigh Jansen helaas ziek was. Op het middenveld is jeugdig talent Elske de Pater ons komen versterken. Nieuwe aanwinst Sietske Hoogeveen was er helaas nog niet. Ook oudgediende en rots van behoud Karlijn van Dorp moest helaas verstek laten gaan. Desalniettemin kon er met een ruime selectie worden aangetreden.

Ook nieuw is de coach voor de zaterdagen: Patrick van der Meer. Aangezien Cees van Leeuwen er op zaterdag vaak niet bij kan zijn, komt Patrick de gelederen versterken. Een  triest bericht gaat over elftalleider Peter Kranenburg, die met ernstige gezondheidsklachten in het ziekenhuis is opgenomen. Wij wensen hem vanuit deze plaats heel veel sterkte en hopen hem gauw weer terug te zien. De vlaggende reporter had de eerste helft nog bardienst en werd waargenomen door good old Kim Kleijn. De tweede helft kon hij er wel zijn, vandaar een wat onevenwichtig verslag.

De eerste helft ging naar verluid redelijk gelijk op. ROAC wist geregeld op de helft van Zwammerdam te komen, maar over het algemeen wist Zwammerdam goed van de goal af te verdedigen. ROAC liet in ieder geval zien voetballend iets beter te zijn geworden. Hun strijdlust leek daarentegen wat verminderd. Een cruciale fout tegen het fysiek sterke Zwammerdam. De ban zou gebroken worden door niemand minder dan Kirsten van Asselt. Met twee prachtige treffers, afstandsschot en een lobje bracht zij de ruststand op 2-0.

De tweede helft kwam ROAC er niet echt meer aan te pas en het was wachten op meerdere treffers. Die zouden ook komen. Een aantal keer waren Marjolein van der Post en Lisa Zuidam dichtbij. Uiteindelijk was het die laatste die een rebound wist op te pikken na een hard maar houdbaar schot van de ingevallen Martine Koole. De keepster van ROAC moest lossen en Lisa Zuidam was er als de kippen bij om de bal alsnog in het doel te werken, 3-0! Niet lang daarna schoot Martine Koole wederom van afstand op goal. Ook ditmaal had de keepster geen antwoord en liet de bal in het dak van de doel landen, 4-0! Het slotakkoord was dan toch voor de (wo)man of the match Marjolein van der Post die in een scrimmage voor de 5-0 wist te tekenen. Dit was tevens de eindstand.

Een ruime overwinning met wederom geen tegengoals verschaft Zwammerdam een zeer goede uitgangspositie in het bekertoernooi. Coach Patrick van der Meer prees de dames uitvoerig voor het vertoonde spel en ziet nog meer perspectief. Wie weet wat er dit jaar in het vat zit?

We gaan het zien!

Met sportieve groet,