VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

Hand of Girl

Na de eerste nederlaag vorige week tegen Rohda ’76 sinds november 2012 waren de vrouwen van VVZwammerdam erop gebrand zich te revancheren tegen de dames van Soccer Boys. Hoe misleidend kan een naam zijn. Deze ploeg stond ongeslagen bovenaan. Al vanaf de eerste minuut werd duidelijk dat het een moeilijk middagje zou worden in Bleiswijk. In de eerste tien minuten kwamen de elf uit Zwammerdam zeker drie keer erg goed weg met o.a. schoten op paal en lat. Maar zoals vaker vochten de Damse dames zich terug in de wedstrijd en haalden met bloed, zweet en tranen de rust met 0-0.

20131013 HandofGod
      Hand of God (Maradona in 1986, Argentinie -Engeland)

Na rust maakten de dames van de Boys 1-0 en leek het pleit beslecht. Zwammerdam gaf echter meer druk naar voren en binnen een minuut trof linksbuiten Kirsten van Asselt twee keer doel (1-2). Zou het dan toch? Maar helaas, Soccer Boys maakte al weer snel de 2-2. Soccer Boys ging voor de volle winst en ging achterin 1 op 1 spelen, waardoor Zwammerdam mocht hopen op een slimme counter. De wedstrijd eindigde desastreus voor de vrouwen uit Zwammerdam. Een speelster van Soccer Boys kreeg een afstandsschot per ongeluk op haar achterhoofd en sloeg de bal vervolgens als een volleerd volleybalster in het doel (3-2). Iedereen zag het gebeuren, behalve de verder uitstekend leidende scheidsrechter. Twee nederlagen in acht dagen: het is even wennen.

{youtube}-ccNkksrfls{/youtube}

Programma VR1