VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 wint van de ARC-Combinatie

Met de wedstrijd tegen FC Rijnvogels nog vers in het hoofd mochten de dames zaterdag aantreden tegen Vr2 van ARC. Twee weken geleden werd in de beker VR3 nog met grote cijfers verslagen maar dit keer zou het toch wel een andere wedstrijd worden. Vooraf werd wel gefluisterd dat er mogelijk VR1 dames zouden aantreden maar dat zijn zaken die je toch niet in de hand hebt en om nog een cliché uit de kast te halen ‘je moet het toch zelf doen’. Aangezien ARC nog steeds op korte afstand van Aarlanderveen en Zwammerdam ligt werd er net als 2 weken geleden verzameld op het complex van de Alphense Racing Club. Met een uitloop van vijf minuten was iedereen weer een uur voor de wedstrijd aanwezig en kon de wandeling naar wederom kleedkamer 20 gemaakt worden. In een rommelige bespreking werd de opstelling doorgenomen en een paar punten aangehaald zodoende ruim voor tijd de warming up op veld 3 gedaan kon worden. Ook werd duidelijk dat op het veld ernaast VR1 van ARC een uur eerder had afgetrapt iets wat later nog een rol kon spelen.
20130928 30 ARC-VVZwammerdam 2 3 Kopie

Ditmaal was er keurig een scheidsrechter geregeld met vlaggen voor de grensrechters en hij zag de volgende 11 Damse dames aan de aftrap staan: Daisy Streefland – Jesca de Jong, Karlijn van Dorp, Froukje Verburg, Lianne Angenent – Marjolein van der Post, Kim Kleijn, Fleur Oltshoorn, Kirsten van Asselt – Anne Zuidam, Martien Koole. De start begon toch wat afwachtend met regelmatig onnodig balverlies maar werd het snel duidelijk dat het Zwammerdam was die de wedstrijd steeds meer in handen kreeg. Verdedigend stond het prima en moest er alleen gewaakt worden voor de counter. Helaas moest Jesca zich door een blessure vroegtijdig laten wisselen en werd vervangen door de ook niet al te fitte Leonie Uittenbogaard ook bleek een plek op het middenveld conditioneel te veel te vragen van Kim en ook zij liet zich vervangen door Veerle Peters. Damme was steeds meer rond de vijandelijke 16 meter te vinden maar tot een echt schot kwam het niet, totdat Kirsten schuin voor het doel uithaalde en haar inzet zag eindigen op de lat. Uiteindelijk kwam daar toch de voorsprong door en toch wel curieus doelpunt, de keeper nam een achterbal en schot deze prompt richting de vrijstaande Martine, deze lobde de bal in een reflex over de doelvrouw die alleen nog maar beteuterd kon constateren dat zij een blundertje begaan had, zodoende stond het na een half uur spelen 0-1. Na wat countertjes van ARC en wat kansjes van VVZ floot de niet snel voor een overtreding fluitende scheidsrechter voor de rust.

In de rust werd onder het genot van een bekertje limonade nog even benadrukt dat er goed overgespeeld moest worden en dat de voorhoede wat uit de dekking moest gaan spelen, Fleur gunde jeugdtalent Britt speelminuten en verder was er toch wel het vertrouwen van een goede afloop.

Bij aanvang van de 2e helft bleek de spreekwoordelijke bank van de tegenstander wat extra gevuld te zijn maar toch waren het de groen witten die de wedstrijd bleven dicteren. Dit resulteerde in de 53e minuut in een kans in de vorm van een droog schot van Anne Zuidam die gepromoveerd werd naar een doelpunt, 0-2! Er leek geen vuiltje aan de lucht totdat er gewisseld werd bij de tegenstander en er een flinke kwaliteitsinjectie in het veld kwam. Damme werd steeds verder teruggedrukt en vooral Leonie kreeg het mede door haar lichte blessure steeds lastiger. In de 70e minuut wist haar persoonlijke tegenspeler langs haar heen snellen en de bal prima voor te geven, 1-2 en de spanning was weer geheel terug. De opgelapte Jesca mocht het nu weer overnemen van Leonie maar ook zij kreeg het erg lastig. Vanaf de kant werd gezocht naar een oplossing maar Veerle en Karlijn vonden hem en door een kleine omzetting stond de verdediging weer wat sterker. Ook Martine werkte mee en wist na sterk doorgaan de stand in de 75e minuut naar 1-3 te brengen, dit gaf wat meer lucht. Het bleek niet de wedstrijd te zijn van Jesca, zij hoorde bij een aktie wat “knakken ‘ in de knie en moest in tranen het veld verlaten voor Leonie. Ook ARC bracht weer een wonderlijke kwaliteitsverhogende wissel op het middenveld die net als de eerdere kwaliteitsinjectie wel erg veel leek op iemand die daarvoor op veld 2 aan het acteren was!? Damme werd steeds meer teruggeduwd rond de eigen 16 en moest dit in minuut 82 bekopen met de onvermijdelijke aansluitingstreffer. Gelukkig had iedereen met een groen shirt besloten deze driepunter niet meer uit handen te geven en werd dit met veel hangen en wurgen bezegeld met een overwinning en werd maar weer bewezen dat hard werken loont!

Met deze 2-3 overwinning hebben de dames hun eerste overwinning in de 4e klasse behaald en zet het haar ongeslagen status in dit kalenderjaar voort. Volgende week wordt er een onvervalste derby gespeeld op het complex aan de Spoorlaan en zal er aangetreden worden tegen Rohda ’76. Hopelijk zullen er veel familie, vrienden en verdere supporters zijn die om 12 uur onze Good Looking Lady’s komen aanmoedigen.
20130928 34 ARC-VVZwammerdam 2 3 Kopie.

20130928 35 ARC-VVZwammerdam 2 3 Kopie

Programma VR1