VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 sluit seizoen in stijl af

Een enerverend seizoen kende zijn afsluiting tegen de kampioen Oegstgeest VR1. De voorlaatste wedstrijd was tegen Siveao’60 geweest en leverde een matige wedstrijd met veel doelpunten op. Anne Zuidam (2x) Kirsten van Asselt en Marjolein van der Post tekende daar voor de vier treffers. Siveo stelde daartegenover drie treffers, zodat de 3 punten in Zwammerdam bleven. Kampioen Oegstgeest was uiteraard van een ander kaliber. Beide wedstrijden zouden ook in het teken van afscheid nemen komen te staan, maar daarover later meer.

De reis naar Oegstgeest verliep niet geheel vlekkeloos. De een negeerde weleens een rood stoplichtje, de ander reed over Den Haag, maar uiteindelijk kwam er een volwaardige selectie op het veld. Het feit dat Ajax tegelijkertijd de finale van de Europaleague speelde deed daar niets aan af. Oegstgeest was duidelijk al in de zomerstand, want de kantine was gesloten en de voorzieningen niet beschikbaar. Wedstrijdformulier moest maar later volgen en gevlagd werd er met hesjes. Kortom een wat treurig decor van een reeds onbelangrijk geworden topper tussen nummer 1 Oegstgeest en nummer 3 Zwammerdam.

Trainer Cees van Leeuwen zond de volgende dames heen voor een missie naar drie punten. Kayleigh Jansen op doel, voor haar Jessica van ‘t Hoog-Kooij en Frouk Verburg centraal met op de flanken Lisa Zuidam en Jesca de Jong. Het middenveld bestond uit Marjolein van der Post, Elske de Pater en Kirsten van Asselt. Voorin speelden Zita Vis, Anne Zuidam en Martine Koole. Wissels waren Karlijn van Dorp en Manouk Sloothaak.

I.v.m. De Europa League finale begon de wedstrijd een kwartier eerder en werd er twee keer 35 minuten gevoetbald. Er ontspon zich een matige wedstrijd, waarbij Zwammerdam meer het spel maakte en Oegstgeest zich richtte op het plaatsen van gevaarlijke counters. Hoewel niet in optimale vorm lieten de Oegstgeestse dames wel zien dat zij kampioenswaardig waren. Voorchecken en hard inspelen beheersten zij goed. Maar Zwammerdam liet individueel weer goede dingen zien, zoals bijvoorbeeld Martine Koole die een magistrale solo wist af te ronden en de 0-1 voorsprong binnenschoot. Tevens de ruststand.

Na rust leek de wedstrijd veel op de eerste helft. Het niveau van beide ploegen ging wat omhoog, het aantal kansen dus ook. Oegstgeest zag een mooi afstandsschot uiteen spatten op de lat, terwijl Zwammerdam een aantal goede aanvallen niet wist af te ronden. De kansen van Oegstgeest werden vakkundig door de uitmuntende Kayleigh Jansen gepareerd. Op een verkeerde terugspeelbal had zij echter geen antwoord hetgeen resulteerde in de 1-1. Vlak daarna gevolgd door het eindsignaal van de goed fluitende arbiter.

Nu was het tijd voor belangrijkere zaken (nee, …  niet Ajax) er moest afscheid genomen worden. Bij Siveo hadden we al afscheid genomen van Lonneke Verheul (verhuist richting Den Bosch) en lid van het eerste uur Veerle Peters, die iets verder verhuist en een hotel gaat runnen in Zuid-Spanje (Ojén: klik hier). Beiden werden met een mooie herinnering bedacht. Woensdag bij Oegstgeest werd er afscheid genomen van keepster Kayleigh Jansen, die voorlopig even niet gaat voetballen (totdat het weer gaat prikkelen natuurlijk) en laatste vrouw Jessica van ‘t Hoog-Kooij, die voorlopig met voetbalpensioen zegt te gaan. Ook zij werden met een mooi geschenk in het zonnetje gezet. Vier mooie dames, die wij node zullen missen.

Afijn het seizoen is min of meer ten einde. Er wordt nog getraind en nieuwe speelsters zullen wellicht volgen. Gwyneth Wolfert komt de gelederen versterken en wellicht nog wat speelsters van ons omringende clubs.

Met sportieve groet,

De vlaggende reporter