VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 verslaat BSC’68

In een matig maar doelpuntrijke wedstrijd hebben de Damse dames een verdiende overwinning geboekt in Benthuizen. Met een krappe selectie werd er naar onze gemeentegenoot afgereisd. Op doel Kayleigh Jansen, met in de achterhoede Jessica van ‘t Hoog-Kooij, Karlijn van Dorp, Jesca de Jong en Frouk Verburg. Op het middenveld Manouk Sloothaak, Marjolein van der Post en Martine Koole. Voorin Anne en Lisa Zuidam en Deborah van der Meer. Op de bank begonnen de licht geblesseerde Lonneke Verheul en Zita Vis.

Waar de thuiswedstrijd in een monsterscore was geëindigd, bleek al snel dat er vandaag een lastigere wedstrijd voorgeschoteld zou worden. Enerzijds omdat VVZwammerdam het heilige vuur kwijt is geraakt en BSC’68 duidelijk vooruitgang heeft geboekt. Zo werd er een enkelbijtertje op Martine Koole gezet, waardoor deze het een stuk lastiger kreeg. Het was dan ook BSC dat brutaal de score zou openen na een klein kwartier spelen. Een hoge voorzet werd wat ongelukkig getaxeerd en behendig binnengeschoten door de BSC spits, 1-0. VVZwammerdam was wel de bovenliggende partij. Martine Koole wist een kleine tien minuten later door de defensie van BSC heen te dribbelen en speelde beheerst af op Anne Zuidam, die vervolgens weer beheerst wist af te ronden, 1-1. Tien minuten voor rust tekende Koole ook voor de 1-2 na een magistrale solo.

Na rust leken de zaken al snel gedaan te zijn. Anne Zuidam tekende met een diagonaal schot voor de 1-3 en vlak daarna werd Martine gevloerd in het strafschopgebied. De arbiter kon niet anders dan de bal op de stip leggen. Deborah van der Meer liet zien hoe een goede penalty genomen hoort te worden. Met een slimme schuiver in de rechterhoek zorgde zij voor de 1-4. De wedstrijd was in de tas. Toch wist BSC weer enigszins hoop te creëeren door de 2-4 binnen te werken. Gelukkig was daar weer Deborah van der Meer die ditmaal met een mooi afstandsschot de 2-5 in de touwen schoot. De 3-5 van BSC kan een blundertje van Zwammerdam worden genoemd, maar bracht de overwinning niet meer in gevaar.

Conclusie: Een wat slordige wedstrijd waarbij BSC efficiënter met de kansen om wist te springen dan Zwammerdam, maar Zwammerdam zoveel kansen wist te creëren dat het uiteindelijk verdiend met de overwinning naar huis kon gaan.

Tot zover,

De vlaggende reporter