VVZwammerdam VR1

Vlagger/Correspondent Simon Oosterbeek
Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 knokt zich naar uitzege!

Na een weekje rust mochten de dames weer de groene weide in. Dit klinkt als een reclame van Campina, maar we hebben het natuurlijk over de dames van Zwammerdam.

Er moest worden afgereisd naar Bleiswijk met een bijzonder krappe selectie. In ieder geval zou er vandaag geen discussie over wissels kunnen ontstaan. Op doel zou Deborah van der Meer beginnen, met voor haar Frouk Verburg en Karlijn van Dorp en op de backs Leonie Uittenbogaard en Jesca de Jong. Het middenveld werd bemand (bevrouwd zou een meer politiek correcte term zijn) door Manouk Sloothaak, Marjolein van der Post en Kirsten van Asselt. Voorin Anne en Lisa Zuidam en in de spits Martine Koole.

De uitwedstrijd bij Soccer Boys stond voor 14.30 uur gepland. Deze werd enigszins verlaat door een ernstig incident bij de voorafgaande wedstrijd. Een mooi potje jeugdvoetbal in de prille lentezon werd ontsierd door een ouder van een Soccer Boys spelertje, die zich op schandelijke wijze heeft gedragen. Respect voor de beheerste manier waarop de entourage van vv Berkel met deze gebeurtenis is omgegaan. Zodoende begonnen onze dames een kwartier later.

Een ruime overwinning thuis is natuurlijk geen garantie voor een ruime uitoverwinning, maar de start zag er goed uit. Er werd met druk naar voren gespeeld en het wachten was op de openingstreffer. Na een aantal geslaagde buitenspelvallen van Soccer Boys, wist Martine Koole er een te ontwijken en stoomde alleen op het doel af. Beheerst pegelde zij de bal langs de keepster en tekende voor de 0-1. Een paar minuten later gevolgd door een wonderlijke goal van Lisa Zuidam. Haar corner krulde via de keepster in de goal, 0-2! Vijf minuten later wist Martine Koole wederom alleen op de keepster af te gaan. Ditmaal werd haar inzet gestuit. De rebound werd echter strak in het dak van het doel geschoten door Kirsten van Asselt, 0-3! Halverwege de eerste helft leek de wedstrijd gespeeld, ware het niet dat de op gevorderde leeftijd zijnde scheidsrechter een discutabele beslissing nam. Van ruime afstand meende hij een penalty aan Soccer Boys te moeten toekennen. Deze werd door Soccer Boys benut, 1-3! Een tegenvaller die snel werd weggepoetst door Anne Zuidam. Vanaf de rechterkant kwam zij het zestienmetergebied binnen met de bal aan de voet. Slim wist zij de bal in de korte hoek te schieten, 1-4! Dat was tevens de ruststand.

In de rust bleek Deborah van der Meer erg veel last van haar hand te hebben na een knappe redding vlak voor rust. Een vervelende blessure die uiteindelijk haar arm in het gips heeft doen belanden. Veel sterkte gewenst! Lisa Zuidam nam de keepershandschoenen over en met tien dames werd de wedstrijd vervolgd. Niet dat Soccer Boys hier echt van kon profiteren. De Bleiswijkse dames bekwaamden zich meer van het maken van onnodige en harde overtredingen, waarbij de arbiter nauwelijks optrad. Hierdoor werd het een vervelende wedstrijd met veel irritatie. Martine Koole, zelf doorgaans geen lieverdje, moest het flink ontgelden. Zo werd zij bij een aanval met een karatetrap weggekegeld. Manouk Sloothaak kreeg letterlijk de hardste klap te verduren. Zij kreeg van een forse speelster van Soccer Boys een pofferd in het gezicht en kwam daarna ook nog ongelukkig op de grond terecht. Het duurde geruime tijd voordat de situatie veilig genoeg werd geacht om overeind te komen en op de bank plaats te nemen. Zo werd het restant van de wedstrijd met negen dames uitgespeeld. Gescoord werd er niet meer en daarmee was de overwinning binnen.

Conclusie is dat Soccer Boys geen fijne vereniging is om naar toe te gaan. Meer positieve conclusies zijn dat Lisa Zuidam de nul kan houden als keepster. Dat ook met een ondertal gewonnen kan worden en natuurlijk dat de lente nu definitief lijkt te zijn begonnen. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen het altijd zeer lastige ARC. De vlaggende reporter zal daar niet bij zijn, daar hij dan verhuist naar Bodegraven.

Voor nu een sportieve groet,

De vlaggende reporter

Verstuurd vanaf mijn iPad