VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 sluit seizoen af met feestje

Afgelopen drie dagen was ons Vrouwenteam te gast bij het damestoernooi van De Willy’s in Wilbertoord (wie kent het niet?). Een soort Zwammerdam, maar dan in de Brabantse Peel. Een fantastisch goed georganiseerd toernooi met 7-tallen. Wedstrijden van 2 keer 12 minuten en geen gedoe met buitenspel. Samen twee feestavonden vieren en zonder buitenspel spelen zorgde voor een prima voetbalsfeer en gelukkig scheen de zon op zondag. Uiteindelijk werd de ploeg 7e, Maar de nieuwbakken 4e klasser heeft even kunnen ruiken aan het 2e en 3e klasniveau en ervaren dat ze ook dan kunnen winnen als ze blijven knokken tot de laatste minuut. Zaterdag 1e in de poule, maar na nog een afmatend feest op zaterdagavond tot in de kleine uurtjes was zondag de concentratie weg en de pijp leeg. Te meer omdat Stephanie van der (Wilbert-)Oord met een enkelblessure naar het ziekenhuis moest voor foto’s (gescheurde kruisband aan de buitenkant). Maar goed, ook zondag werden er nog twee van de vier wedstrijden gewonnen.

20130607 29 DeWillys Wilbertoord

Bij de prijsuitreiking bleek de ploeg uitgeroepen, door de gezamenlijke scheidsrechters, tot ‘Team van het toernooi 2013’, een weinig transparante verkiezing waaraan in ieder geval heeft meegewerkt: een creatieve goal om een extra prijs (een meter Rose-Bier) te winnen (geen hands en toch ook niet met de voeten of het hoofd). Denk daar maar eens over na. Onze dames kenden op onverklaarbare wijze de hele organisatie achter de schermen persoonlijk. Ze wisten een weddenschap te winnen die een scheidsrechter de snor kostte en ‘s nachts was het ijskoud. Locale jongens uit Wilbertoord boden spontaan aan dan maar bij de dames in de tent te kruipen. Zoveel gastvrijheid mag je natuurlijk niet weigeren. Het was een mooi seizoen, op een mooie manier afgesloten: we are good looking! Volgend seizoen in de 4e klasse om 12.00 uur de thuiswedstrijden: Be there!

Programma VR1