VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

Bloed, zweet en tranen bij VR1

De Combinatie speelde rond het middaguur tegen SVS VR4. Het werd een wedstrijd met de nadruk op strijd. De wind stond in Aarlanderveen recht over het veld. De bal waaide als vanzelf naar de goal. SVS had de eerste helft de wind mee en dat brak de dames van Z.A.C. op. De eerste 20 minuten hadden de dames uit Zwammerdam en Aarlanderveen een fors veldoverwicht en het leek het kwestie van tijd wanneer de eerste goal zou vallen voor de Combinatie. Maar niets was minder waar, bij de eerste beste uitval scoorde SVS 0-1 en duidelijk werd dat de strakke wind de bepalende factor zou zijn. SVS werd sterker en sterker en scoorde tot ons leedwezen nog twee keer voor de rust. Een 0-3 achterstand met de rust was al heel lang geleden voor ons team.

20130316 lik-je-wond-gezond-545

Niet in paniek raken en gewoon blijven voetballen. FCBarcelona doet het immers ook, was de boodschap in de rust: straks hebben wij de wind mee en dan maken we er gewoon vier. Helaas, … hoe het team ook knokte, letterlijk en figuurlijk, de ploeg bleef steken op twee treffers van Kirsten van Asselt en Lisa Zuidam. De SVS-dames gaven bepaald niet mee en uiteindelijk moest er voor het behandelen van blessures 10 minuten worden bijgeteld in de 2e helft door de scheids. Het werd letterlijk bloed, zweet en tranen. Uiteindelijk verdween Kirsten met een gele kaart, een blauwe plek en volkomen wit naar de doktershulppost en vervolgens naar het ziekenhuis voor foto’s. Gekneusde schouder en opgerekte aanhechtingen van spieren. Geknokt voor een goed resultaat, maar niet gekregen. Wel de ongeslagen status kwijt. Niet blij! Over 14 dagen is al de return, … voorlopig is het echter een kwestie van wonden likken en rust houden. Verliezen is geen optie.

Programma VR1