VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 verslaat Nieuwkoop

Voor het eerst weer een thuiswedstrijd van Z.A.C. VR1 in Aarlanderveen, geeft toch aanzienlijk meer toeschouwers dan in Damme, tegen Nieuwkoop VR1. Dat is in Aarlanderveen de burenruzie en zo ziet de tweeling Olsthoorn elkaar nog een keer extra in de week. In een 4-4-2 opstelling met een ruit op het middenveld begon de wedstrijd goed. In de 11e minuut kegelde linkshalf Kirsten van Asselt, zoals alleen zij dat kan, de bal van links hoog in de touwen en twee minuten later zorgde Anne Zuidam, via een carambole (keeper en paal), uit een hoekschop van haar zus Lisa Zuidam al voor een geruststellende 2-0 voorsprong. In de eerste helft kwam Nieuwkoop er totaal niet aan te pas mede door gedegen werk van de backs (Fleur/Manouk, Leonie/Patty van Z.A.C. die de snelle spitsen van Nieuwkoop redelijk aan banden wisten te leggen. Bij toerbeurt lukten dat de dames meer dan prima.

20130302 MarjoleinvdPost
Aanvoerdster Marjolein gaat over de knie

In de rust was er dan ook niet veel aan het spel toe te voegen behalve ‘houden zo’, maar dat was kennelijk iets te weinig woorden. Daar had toch nog bijgemoeten: ‘blijf scherp en wordt niet nonchalant’. Na een kwartier liet de achterhoede een collectieve steek vallen en werd het zomaar 2-1. Zo help je een tegenstander nodeloos in het zadel. Maar gelukig maakte Fleur Olsthoorn in de 75e minuut 3-1 en daarna was het een gelopen race. Nieuwkoop kwam er verder niet meer aan te pas en daarmee bleef Z.A.C. na de winterstop ongeslagen en blijft meedoen om het kampioenschap. Twee keer trainen in de week en we komen een heel eind, zo blijkt inmiddels. Zaterdag a.s. tegen koploper SV Zevenhoven. Volgende week weten we waar we staan!!!

Programma VR1