VVZwammerdam VR1

Maandag: 20:00 – 21.30 uur
Woensdag: 20:00 – 21:30 uur

VR1 delft onderspit tegen koploper

In een alles of niets duel moest deze zaterdag de beslissende slag om het kampioenschap worden geleverd tegen koploper Woubrugge. Onder het genot van een waterig voorjaarszonnetje stuurde trainer Kors Pennin de volgende dames het veld in. Op doel Kayleigh Jansen. Achterin Jaimy Overes, Frouk Verburg, Leonie Uittenbogaard en Jesca de Jong. Op het middenveld stonden Martine Koole, Marjolein van der Post en Jessica van ‘t Hoog-Kooij. De voorhoede bestond uit Karlijn van Dorp, Anne Zuidam en Kirsten van Asselt. Op de bank zaten Zita Vis, Lisa Zuidam, Esmee Bruggeling en Lonneke Verheul. Scheidsrechter van dienst was dhr. Van Beek.
20160327 GHL Woubrugge

Van meet af aan bleek dat dit een bijzonder lastig ochtendje/middagje zou gaan worden. Ondanks de duidelijke verdedigende instructies, was het vv Woubrugge dat er aanvallend makkelijk doorheen wist te komen. Woubrugge hanteert het Engelse kick and rush systeem. Er wordt niet gevoetbald, maar simpelweg naar voren geschoten, waar topspits Joella de Rijk en haar medespits het nodige gevaar weten te creëeren. Nu was GHL VR1 niet in goede doen en wist het niet het gebruikelijke voetballende vermogen (totaal voetbal) aan te spreken. Zodoende was het Woubrugge dat de wedstrijd naar zich toe wist te trekken. Net buiten de zestien van Zwammerdam wist De Rijk weg te draaien en weergaloos in de kruising binnen te schieten, 0-1! Zwammerdam probeerde tegengas te geven, maar uit een goedgeplaatste counter kwam De Rijk wederom alleen voor de goal en rondde uitermate beheerst af, 0-2! Om de wedstrijd op slot te gooien leek Woubrugge een gerichte aanslag op sterspeelster Martine Koole uit te voeren. Met een forse trap op haar enkels werd zij daadwerkelijk de wedstrijd uitgeschopt. Helaas. Het restant van de eerste helft leverde een aantal halve kansen op, maar geen aansluitingstreffer.
De tweede helft gaf Pennin zijn dames de opdracht mee om te gaan stormen en met passie en strijd de wedstrijd te doen kantelen. De praktijk bleek weerbarstig. GHL drong wel degelijk aan, maar wist geen kansen te verzilveren. Een aantal aanvallen leken veelbelovend, maar kwamen niet tot een bevredigend einde. Wanneer er wel werd geschoten op doel, wist de verdediging of de keepster van Woubrugge te pareren. Ondertussen loerde Woubrugge op de counter. Spits De Rijk wist een van die counters om te zetten in een goal, 0-3! Daarmee was de wedstrijd gespeeld. Het laatste kwartier werd er nog gezocht naar een eretreffer, maar ook deze was Zwammerdam niet gegund.

Woubrugge heeft zich een efficiënte ploeg getoond, welke in het bezit is van een zeer begaafde spits. De schoonheidsprijs zal het niet verdienen, maar daar zal niemand in Woubrugge wakker van liggen. Voor Zwammerdam is het zaak om de komende wedstrijden de goede lijn van de voorgaande weken te herpakken en door te trekken. Te beginnen volgende week in de uitwedstrijd tegen het in vorm verkerende Altior. Werk aan de winkel dus voor de Damse dames…

De vlaggende reporter

Programma VR1